Sfantul Ioan Botezatorul (San Giovanni Battista)
Galion din secolul al XVII-lea construit in Toscana, in anul 1598.
Pentru detalii referitoare la constructia galionului "step by step"
deschideti paginile din dreapta.
- nr. de aparitii - 100;
- aparitie saptamanala;
Kitul:
- producator probabil - Artesanía Latina sau Occre;
- scara 1:50;
- lungime 780 mm;
- latime aprox. 300 mm;
- inaltime 660 mm;
- numar tunuri - 24 dispuse pe doua punti;
- timp de executie - aprox. doi ani;
SALUT.MA NUMESC IONUT DIN BUCURESTI SI CONSTRUIESC SI EU GALIONUL.IMI POTI SPUNE DIN CE AI CONFECTIONAT STICLA PT FERESTRE?CU CE AI LIPIT ATELE?
RăspundețiȘtergere"Sticla" este facuta din folie de plexiglas de 0.5mm. Procedeul este urmatorul:
RăspundețiȘtergerePe o placa de placaj se bat cuisoare pentru a forma reteaua de ate.
Se pune folia pe placa fixata cu scotch si apoi se face reteaua de ate.
Se da cu aracet peste reteaua de ate in care, eventual, adaugi putina acuarela verde.
Dupa ce se usuca aracetul, gata "sticla", din care tai cat iti trebuie.
Vezi si pozele de pe pagina blogului destinata galionului.
Mr. Leo poti sa-mi spui si mie te rog....de unde ai facut rost de scanduri pentru a "inveli" corabia? ca in reviste inca nu au aparut.
RăspundețiȘtergereP.S. geniala arma . ;)
Filele de bordaj sunt file de la cuirasatul Bismarck. Am luat mai multe numere.
RăspundețiȘtergereStimate dle. Leo,te rog frumos,dacă se poate,sa îmi trimite si mie in format electronic cărți,documente,etc. Pt realizare Corabia SIB.Cu multumiri V.David. B36wrz@gmail.com
ȘtergereStrict pentru SIB nu exista carti sau alte documente decat planurile primite.
ȘtergereDe uz general iti recomand Historic Ship Models_Wolfram zu Mondfeld si Rigging Period Ship_Models_Lennarth Peterssen. Sunt suficiente si foarte bune.
Din pacte nu le pot trimite pe e-mai deoarece fisierele sunt prea mari chiar arhivate. Iti recomand sa scotocesti netu'. Cu siguranta le vei gasi.
va rog sa-mi recomandati cu ce sa lipesc sipcile de furnir de corpul navei ? (aracet, superglue,perlandez)
RăspundețiȘtergereprenadez se zice si se foloseste la cizmari !
ȘtergereEu folosesc aracet.
RăspundețiȘtergerearacet D 3 !
ȘtergereLeo te rog sa-mi argumentezi de ce ai ales aracentru pentru a lipi sipcile de furnir si nu superglue asa cum recomanda producatorul, asta este o etapa importanta care practic este imaginea finala(fata)a navei si nu vreau sa gresesc la etapa asta. multumesc mult !
RăspundețiȘtergereexista un cleste de curbat filele de bordaj .poti sa le curbezi si cu un cleste oblic .filele umezite inainte vor lua forma dorita fara sa la fortezi si unde le pui acolo vor intepeni cu ajutorul aracetului D 3 .de preferat ca aracetul sa fie uns in interior si astfel iese o lucrare a-I-a ! bafta si rabdare !
ȘtergereProducatorul spune in instructiuni o prostie. De fapt nu producatorul ci cel care a facut traducerea. Deci adeziv cianoacrilat (super glue) sub nici o forma. Daca mai ai CD-ul de prezentare, vei vedea ca acolo, individul foloseste penrtu lipirea filelor de furnir, un adeziv de contact de tipul prenadezului. Cu toate ca aceasta metoda este folosita, eu nu ti-o recomand.
RăspundețiȘtergereEu zic sa faci asa:
- pui filele pe care vrei sa le lipesti intr-o carpa umeda si le lasi cam 2 ore. Filele se vor hidrata si vor fi mai putin friabile si mai elasice modelandu-se mai usor.
- folosesti pentru lipire aracet MOMENT WOOD. In niciun caz aracet pentru constructii.
- dai cu aracet pe corpul corabiei, lasi cam un minut si aplici fila.
- susti fila cu mana 2-3 minute trecand cu degetul sau un maner de lemn peste ea pana cand face priza. In unele locuri, pentru sustinera filei, poti folosi bolduri sau ace de par subtiri. Nu-ti face griji ca se vor vedea gaurile de la ace. Dupa slefuire (si acest strat se va slefui la final) nu se va vedea nimic.
Eu asa am procedat. Daca te multumeste cum mi-a iesit mie foloseste cu incredere metoda descrisa mai sus.
Vom folosi si cianoacrilat dar nu acum. Toate la timpul lor.
Multumesc mult Leo pentru sfatul dat , a fost un succes aceasta etapa folosind metoda descrisa de tine , tineam mult ca sa nu gresesc la aceasta etapa deoarece eu consider ca este un din cele mai importante faze a lucrarii, multumesc !
RăspundețiȘtergereImi pare bine ca ti-am putut fi de folos.
RăspundețiȘtergereSucces in continuare, si, cand ai neclaritati, baga o geana pe aici sau chiar o intrebare.
salut Leo ,spune-mi te rog la sipcile pt. const. copastiei si la scand. pt. finisarea corpului navei ce lipici ai folosit? Multumesc !(vechea mea dilema)
RăspundețiȘtergereDe data asta cianoacrilat (super glue).
RăspundețiȘtergereLa copastii nu-i o problema.
La braurile care separa ornamentele, ca si la cele doua brauri late, te sfatuiesc ca inainte de a le lipi sa trasezi pe coca, cu un creion si o bagheta elastica, pe unde trebuie sa lipesti baghetele. Apoi lipesti din aproape in aproape.
Cu cianoacrilat trebuie lucrat repede si destul de precis ca nu prea ai cum sa corectezi.
Se pot observa trasajele facute de mine pe pagina galionului la nr.46.
Ai avansat simtitor. Felicitari!
RăspundețiȘtergereImi place ce vad!
Multumesc frumos batrane.
RăspundețiȘtergereUn an nou plin de bucurii iti doresc!
salut Leo ,ce dimensiune ai ales pentru treptele de scara ?
RăspundețiȘtergereLe-am facut de 10mm. DeA a fost zgarcita in informatii si ne-a lasat in ceata. Initial le-am facut de 12mm dar mi s-au parut prea lungi.
RăspundețiȘtergeredar de vechiul clei de oase ati auzit? ..in loc de aracet sau superglue ... cred ca e o solutie mult mai buna si cu rezistenta mai mare in timp mai ales in situatia de fata cand majoritatea lipiciurilor (aracet, superglue) sunt de o calitate indoielnica ...bafta
RăspundețiȘtergereAuzit, auzit...
RăspundețiȘtergereCine vrea sa se complice inutil si sa foloseasca tot felul de metode arhaice este liber s-o faca.
buna seara ! am cateva nelamuriri si anume :(la nr.50) piesa nr.4 dupa teierea recomandata rezulta doua piese dintre care doar una are gauri,trei la numar ,ce sa fac? sa fac gauri si celei de a doua piesa? . Iar piesa nr.2 si nr.3 au gaurile dispuse asimetric si daca le-asi plasa invers ar avea alta dispunere a gaurilor. ce ma sfatuiti ? multumesc.
ȘtergerePentru piesa 4 faci asa cum ai zis. Faci gaurile si in piesa pe care ai tiat-o.
RăspundețiȘtergerePentru a doua problema, fiind mai greu de explicat, am pus pe pagina galionului la nr.50 toate explicatile necesare.
Sper ca sunt destul de clare si iti vor fi de folos.
multumesc frumos !
ȘtergereCu mare placere. Sper ca inaginile postate de mine sa fie suficient de explicte.
RăspundețiȘtergereCand mai ai o nelamurire apeleaza cu incredere.
stiu ca nu are legatura cu acest proiect dar poti sa-mi spui daca sti unde asi putea gasi aceste produse ? multumesc si scuze ca ma abat de la tema blogului. http://shipmodeling.ru/shop/category/10/section/300/product/33222
RăspundețiȘtergereIncearca pe la:
RăspundețiȘtergere1. www.machete.ro are magazin de prezentare pe soseaua Pantelimon si in incinta Muzeului Militar Central;
2. www.modelism.ro au magazin undeva in zona Bila - Kaufland de pe blvd. Barbu Vacarescu;
3. www.hobbyx.ro , nu au magazin de desfacere, dar ce comanzi la ei pe site poti ridica de la un magazin situat la Piata Domenii;
Mai sunt si altele : Sierra, Modelism-2rc, Phoenix Models, etc. Cauta pe net.
la 51f ne este recomandata distantele dintre suruburile cu ureche (31mm) dar nu si cea de sub copastie. tu ce distanta ai ales ? multumesc
RăspundețiȘtergere5mm de sub copastie.
RăspundețiȘtergereSalut, Leule!
RăspundețiȘtergereAtentie la cabestan. Producatorul a vrut sa puna la baza lui un clichet, dar solutia prezentata de ei nu arata prea stralucit.
Nu folosi sarma din alama pentru confectionarea manelelor. Mai bine le faci din lemn. Arata mai bine si este si real. Gaurile in care se introduc mamelele ar trebui sa fie patrate si arata mai bine cu 6 manele decat cu 4.
Imi place ce vad. Bravo!
Sal, batrane. Cu chlichetul ala nu stiu ce sa fac. N-am nicio idee. In legatura cu manelele e clar ca o sa le fac din lemn asa cum zici si vor fi 6. In revista e penal rau. Am pus pe ultima pagina a galionului o imagine cu cabestanul de pe coverta. Cam cum e acolo as vrea sa arate. Cand mai ai timp mai fa o vizita pe aici
RăspundețiȘtergereIdea este buna cu cabestanul.O sa incerc si eu sa fac unul apropiat de ce se vede in imagine.
RăspundețiȘtergereMultumesc pentru idee.
Cu stima Gabriel Stanescu
Daca am timp postez maine cabestanul de pe coverta
RăspundețiȘtergereIntrebare?
RăspundețiȘtergereAm vazut o pompa de satinat care nu a aparut pana acum in nici un numar.O dau mai tarziu sau teai inspirat din alta parte.
Scuzama abia acum m-am uitat mai atent la toate pozele tale.
Pompa de santina a venit cu ultimul numar. Stiam ca este metalica. De aceea mi-am mesterit-o singur cu mai mult timp in urma.
RăspundețiȘtergereTe rog spune-mi si mie ce lungime au bratele de la cabestan.
RăspundețiȘtergereMultumesc.
Eu le-am facut de 20mm efectiv. Partea care iese di cabestan.
RăspundețiȘtergereMultumesc.
RăspundețiȘtergereAm traforat la cerculete dar a meritat.Inca o data multumesc,arata de nota zece fata de ce au dat ei.
Intrebare?
La crichetul de la capestsn teai gandit cum il faci?
Ma bucur ca ti-am putut fi de folos.
RăspundețiȘtergereM-am gandit si la clichet. In marinarie le zice castane (castanele cabestanului). Ieri am aflat si io. In mod sigur azi voi presta.
Tu pui sprijinele alea de pe punte sa nu alunece marinaru cand invarte la cabestan?
RăspundețiȘtergereSi astept sa vad castanele.
Cabestanul meu a iesit aproape identic,multumesc inca o data pentru idee,geniala.
Da, chiar le-am pus deja.
RăspundețiȘtergereEu mi-am permis sa fur modelul pompei de la tine si am facuto.A meritat toata osteneala,e belea.Am o singura problema nu stiu cat de lunga sa fac teava de apa sa pot sa o introduc la locul ei.Am incercat lungimea tevi date de ei si nu pot sa o introduc la locul ei din cauza lungimi.Banuiesc ca trebuie sa ajunga la fundul navei sa traga apa de acolo,altfel de ce ar fi puso mai sus.
RăspundețiȘtergere"TE DAU IN JUDECATA... SA-MI PLATESTI DREPTURI DE AUTOR !!!"
RăspundețiȘtergereGlumesc, normal. Io ma bucur daca ti-a iesit. Cea data in revista e cam penala si apoi trebuie sa ne mai aducem si contributia personala. Chiar nu mai stiu cat de lung e sorbul ala. Am facut pompa pe la numarul 19-20. Dar sorbul l-am facut dintr-o tepusa de frigaruie care, e mai elastica si am putut sa o bag la gaurica.
Am infrant,ambagato la gaurica pana la urma.
RăspundețiȘtergereSi cu drepturile de "AUTOR" ramane de vazut,mai ma gandesc daca dau o bere sau un wiski,ramane la aprecierea ta.
Daca mai ai idei pe viitor astept provincia.
Multam fain inca o data.La buna vedere.
Vezi ca am modificat ansamblul castanelor. Am micsorat lungimea castanelor la 6mm.
RăspundețiȘtergereSalut,
RăspundețiȘtergereAnsamblul castanetelor arata mult mai bine acum, Leule.
Despre pompa ... asa cum spune si numele ei, pompa de santina, trebuie sa traga apa din santina. Daca teava n-ajunge de la pompa pana in santina poate fi construita din segmente.
Ok batrane. Mai vorbim.
RăspundețiȘtergereEu am puso de cateva ori cu balustri(bastonasele)cred ca am sa aplic aceias metoda care ai aplicato tu.Nu este cam subtire balustrada?
RăspundețiȘtergereOri cum nu platesc drepturi de autor,sant publice ideile,pe blogul personal nu.Asta e mai dau o ceva acolo(bere,wysky)si scap de procesele lungi si plictisitoare din tribunalele romaniei.Cu un avocat bun pot sa castig eu procesul deoarece m-ai dus in ispita.
Balustrada nu este subtire are tot 1.5mm. Recunosc ca este cu 1mm mai lata. Baghetele pentru balustrada care vor fi furnizate la nr.65 sunt de 4x1.5mm.
RăspundețiȘtergereDespre proces... ce naiba sa mai zic. Decat sa-l pierd ma multumesc si cu wysky-ul, berea ma baloneaza. Atentie ca nu beau decat Chivas Regal
De cati ani sa fie Chivasul?
RăspundețiȘtergereAm incercat sa fac si eu un clopotel, dar acasa este mai greu fara strung.O sa caut un strungar ca sal fac.
Iar chestia cu inelele de la ancore,chiar ca te mananca rau de tot.
12 evident.
RăspundețiȘtergereClopotel am facut pe vremea cand nu stiam ca ne va da in revista. Ala intradevar e facut la strung.
Inelele le-am facut acasa dintr-o bucatica de bagheta de fag rotunda de 6mm prin care am dat o gaura de 4mm si l-am modelat nitel din pila.
Pentru inca un Chivas dami si mie saitul la care te uiti tu in avans la numerele care vor aparea in urmatorul an.Poate ma mai inspir si eu si iau initiativa sa lucrez in avans,ca m-am saturat sa astept cu lingurita de la DeA.
RăspundețiȘtergereVezi http://romania-inedit.3xforum.ro/post/444641/1/ru_Velikie_parusniki_Mari_Corabii_/
ȘtergereRestul... te descurci singur.
Multumesc mult,o zi buna si sa trcem la subarit.
RăspundețiȘtergeresalut!! am si eu o mare problema, nu stiu ce vopsea sa folosesc sau mai degraba am intrebat pe la toate magazinele de vopsea acrilica si mi-a aratat tot felul de vopseluri!!! ce vopsea sa folosesc pt vopsirea corabiei!!! un link ceva, multumesc mult!!
RăspundețiȘtergereCum adica sa vopsesti corabia, ca nu pricep. Corabia nu se vopseste. Se lasa asa "natur". Cand va fi finalizata coca, corabia se va da cu lac mat.
Ștergeream vzut pe cd-ul de prezentare ca se vopsesc coastele si puntiile pe dedesubt !!! la acea vopsea ma refer!!! multumesc mult pt raspuns!!!
RăspundețiȘtergereAha. Acu' am inteles. Uita de acrilice. Cumperi bait pe baza de apa. Nu stiu din ce oras esti dar se gaseste pe la vechile chimicale. E si ieftin 3-4 lei litrul. Pentru coaste iti recomand stejar.
ȘtergereOricum sa iasa o nuanta deschisa, nu cum e la mine. Eu m-am grabit cu nuanta mahon.
multumesc mult!!!! din cauza asta nu am mai continuat constructia carabiei!!
RăspundețiȘtergereOK. Spor!
Ștergeresalut Leo ! doresc sa-ti adresez cateva intrebari , m-am impotmolit putin si anume:sarma pentru balamale venita cu nr.54 mi se pare foarte groasa si mai potrivita ar fi cea din numerele precedente,tu ce parere ai ?; cuiele cu care fixezi balamalele de carma le scurtezi in prealabil ca sa nu iasa pe partea cealalta ? ;cadrul 1 pentru piesa sparge-val,eu cred ca trebuie sectionata pentru a se putea monta ,altfel nu vad cum poate fi aplicata . Multumesc mult !
ȘtergereLa toate cele trei intrebari ti-ai raspuns sungur foarte corect. La fel am procedat si eu. Deci:
RăspundețiȘtergere1. Folosesti sarma data anterior pentru cabestan.
2. Fixezi balamalele cu putin super glue, dai gauri cu un mic burghiu, si pui cuiele taiate cu un pic de super glue in gauri.
3. Asa e, prima coasta trebuie taiata. La rusi au dat-o taiata, la noi...
ATENTIE Incearca sa montezi balamalele in fgantele carmei, nu la 3mm asa cum zice in instructiuni ca iese urat.
Maine am sa pun niste poze.
salutare!! am si eu o nelamurire in legatura cu puntea care nu este in chite!!! cum si din ce ai facut-o????ms
RăspundețiȘtergereImi pare rau... Nu stiu la ce punte te referi.
Ștergerepuntea de jos!!!cea care nu este in revista!!!
RăspundețiȘtergereAha. Puntea aia am facut-o din bete de chibrit lipite unul langa altul, pana am facut un soi de scandura. Evident ca am facut atatea scanduri cate goluri intre coaste, la dimensiunile potrivite. Am acoperit scandurile facute cu file de punte si le-am lipit intre coaste. Mai simplu e din placaj de 2mm dar n-am avut in acel moment.
RăspundețiȘtergereMa puteti ajuta cu instructiunile numerelor 45-48 de la Galion?
RăspundețiȘtergereDaca se poate, asteptm un raspuns la adresa de email viorel_stanculescu@yahoo.com
Multumesc.
Ai mail.
ȘtergereSalut
RăspundețiȘtergereNu am mai fost pe aici de ceva vreme,cu zapada asta am avut de furca destul.Eu am gasit spray culoarea cuprului,pentru obloanele sabordurilor tunurilor.Ce zici merge?
Si nu am uitat de (chivas)
Ai trimes tu instructiunile de la 45-48 nefericitului?
RăspundețiȘtergereSau fac eu un scan si le trimet.
Tot eu
RăspundețiȘtergereSuportul catargului trinchet(B)din ghid pag.325 la tine este dispus in partea stanga cum te uiti la poza.La mine este ca in poza oare conteaza mai tarziu.Daca ne uitam in ghid apare si asa si asa la numerele din urma.Cu toate ca asta pleaca de cand am facut puntea,cu furnir.Am lipito eu invers sau e bine si asa?
1. Nu-mi dau seama daca merge cupru. Era mai bine un bronz patinat. Oricum, fie una, fie alta merge numai pentru ferecaturi. Pentru margini si zona centrala trebuie sa para musai lemn. Vezi pozele de pe ultima pagina a galionului. Cam asa trebuie sa iasa.
Ștergere2. L-am rezolvat eu ca d'aia mi-s p'aci.
3. La tine e bine, la mine e rau, dar, nu prea conteaza.
Ce-mi place!
RăspundețiȘtergereSalut, Leule!
RăspundețiȘtergereCeva nu-mi pare in regula la scula ta de facut "parame". Nu ma prind cum este mecanismul, dar imi da senzatia ca-i lipseste ceva. Nu vad acolo decat partea de rasucire independenta a fiecarui fir, parte imortanta sa nu se desfaca parama dar nu vad partea de rasucire a firelor intre ele. Poate ma insel.
Sal batrane!
RăspundețiȘtergereFirele incep sa se rasuceasca intre ele singure in momentul momentul in care incep sa plimb "suveica" catre capatul de actionare. La capatul unde se unesc firele exista un virtej care permite sa se rasuceasca firele impreuna.
Ca in acest clip: http://www.youtube.com/watch?v=NUHN3q6k24s
Salut LEO
RăspundețiȘtergereintrebare:
1)ai dus materialul la laser sau cu materialul lor?
2)pot folosi munca ta, ma refer la barcuta?
3)nu este o intrebare,binenteles tot in contul aceluias CHIVAS pe care inca nu lam dat.
eu urmaresc si pe cartula cum evolueaza lucrul la sib dar prefer sa comunic numai pe blogul tau.nu ca acolo nu ar fi oameni cu care sa nu comunici dar m-am atasat de blogul tau si pot spune ca este cel mai complet din toate.(explicatii,poze,idei.)
multumesc si spor la treaba.
1.Cu materialul lor.
Ștergere2.Normal ca pot sa o folosesti ca nu am inregistrat-o la OSIM... dar sunt niste neinreguli cu ea:
a. Din desen lipseste o coasta. Practic coasta 4 trebuie de doua ori. Una din acestea se monteaza in locasul 5, apoi coasta 5 in 6 s.a.m.d.
b. Nu te sfatuiesc sa pui puntea aia, sau, daca o pui,trebuie mult mai subtire, max. 1mm nu 2mm cum e la mine.
c. Mai are o problema si cu inaltimea bordajului care pare cam mica.
d. Chila falsa este prea putin inalta.
Poate mai sunt si altele. Am vazut toate astea cand am inceput sa o montez, aseara. Sincer io nu sunt multumit. O sa o fac totusi, sa vad ce iese, dar, daca nu-mi place renunt la ea si fac alta. Cred ca sambata, duminica pun poze cu ce mi-a iesit. O sa zic si daca mi se pare acceptabila ori ba.
Salut Leo!
RăspundețiȘtergereNu am mai fost pe aici deoarece fraierul adica eu, a lucrat cu rindea electrica la subtierea unei bucati de lemn de tei si a luat si degetul pana la os.Am facut pauza pentru a creste putina carne pe degetel.Barcuta am facuto partial cu modificarile care le-am vazut la tine,cred ca este ok.
Salut si bine ai revenit. Imi pare rau pentru accident. Sunt convins ca ai facut o barcuta frumoasa. Pacat ca eu nu pot sa o vad.
ȘtergereSucces in continuare. Ai grija la tunurile de pe coverta ca ce dau astia nu se potrivesc neam.
Salut Leo
RăspundețiȘtergereAm continuat cu pauza,nu am putut sa ma folosesc cum trebuie de deget si am preferat sa nu lucrez.Te rog trimetem si mie fisierul cu usi si feresti si poate vorbim si de maerial.Adresa mea de mail este
gabriel.stanescu2007@yahoo.com
sau
gabriel.stanescu58@gmail.com
Multumesc anticipat si poate bem sticla aia de wiski.
Ti-am trimis fisierul. Vorbim despre ce vrei - material, whisky...
ȘtergereSalut Leo
RăspundețiȘtergereAm primit raspuns mai putin fisierul
Curios... Mai trimit o data.
Ștergeresalut si felicitari!
RăspundețiȘtergerese vede cata pasiune ai pentru modelism din fiecare post. am urmarit in special galionul SIB, pe care il construiesc si eu.
mi-a placut in special masinaria pentru facut parame, care sunt mult mai frumoase decat sfoara oferita de DeA.
in numarul 81 se face referire la niste zbiri de macara, cu care trebuie sa prindem scripetii. ai idee ce sunt acestia? se fac din ata invizibila?
spor!
Multam pentru aprecieri.
ȘtergereZbirii nu sunt altceva decat paramele cu care se legau scripetii de celelalte elemente pentru ai fixa, si se fac din ata de 0.15mm furnizata in revista. De ce o numesc ei "ata invizibila" char nu stiu, dar cred ca mai curand e o eroare de traducere.
salut.
RăspundețiȘtergerela numarul 83, nu inteleg! din piesa cu sectiune patrata trebuie sa facem trinchetul cu sectiune rotunda? de ce nu ne-au dat direct o bagheta rotunda?
cat de lung ai taiat trinchetul? nu am citit nicaieri in instructiuni dimensiunea...
mersi.
Trebuia sa te obisnuesti pana acum cu greselile din instructiuni. Coloana trinchetului nu se face din bagheta cu sectiune patrata ci din cea rotunda de 8mm. Lungimea ei este data in tabelul din plan 252mm. Multe dimensiuni, de acum in colo nu vor mai fi date in instructiuni ci vor trebui luate din plan, fie din tabel fie masurate pe desen, dar, ATENTIE - desenele nu sunt la scara 1:1 si trebuie aplicate corectii.
ȘtergereBagheta cu sectiunea patrata se va folosi ulterior.
doh!
Ștergeremultumesc pentru sfat.
Buna ziua,
RăspundețiȘtergereDupa aproape 8 luni de pauza doresc sa reiau munca la Sfant.Apelez la bunavointa ta pentru un sfat, construiesc modelul impreuna cu baiatul meu (14 ani)si a reusit sa ma ,,conviga" ca obligatoriu galionul nostru trebuie inchis.Ok.In ce zona ma sfatuiesti sa creez un capac fals pentru a avea acces la interior.
Cu multumiri.
Hmm... M-ai bagat in ceata. Daca te-ai hotarat sa-l faci inchis in ambele borduri e OK. Stiu multi modelisti care l-au facut inchis. Acum nu inteleg de ce capac fals vorbesti ca daca il faci inchis nu trebuie. Daca te gandesti ca nu ai pe unde sa montezi tunurile de pe puntea principala (cea de sub coverta) se poate rezolva problema in doua moduri.
Ștergere1. Se monteaza tunurile asa cum sunt, prin bocaportul (decuparea aia cu gratar pe care se monteaza barca de serviciu) de pe coverta. Cu nitica chinuiala merge. Unii au aplicat aceasta solutie chiar la SIB (Sfantul Ioan Botezatorul) si s-a putut.
2. Mai exista solutia clasica. In spatele sabordului de artilerie (gaura pe unde iese tunul), se face din placaj o camaruta cubica. Interiorul se vopseste negru mat pentru a da senzatia de profunzime. Pe peretele camarutei, opus sabordului, se lipesc sau insurubeaza tevile de tun taiate la lungimea convenabila.
Daca io am inteles bine ce vrei cam asta pot sa-ti spun. Daca nu... detaliaza si iti zic cu placere.
Poti sa imi lasi si o adresa de e-mail, pe care nu o voi face publica, si incerc sa-ti trimit niste carti meseriase de modelism care sunt mai lamuritoare.
Numai bine.
Multumesc pentru raspunsul prompt si readucerea cu picioarele pe pamant ,furat de entuziasmul pustiului meu eram pe cale sa creez o strutocamila.Accept cu mare interes documentatia oferita si multumesc anticipat.
RăspundețiȘtergereCu stima.
Ca sa-ti pot trimite cartile de care vorbeam imi trebuie o adresa de e-mail. Nu o voi face publica.
ȘtergereTi-am trimis e-mail asa cum am promis. Sa-mi zici daca le-ai luat.
ȘtergereBafta!
Vand Galionul Sf. Ioan Botezatorul, construit pana la numarul 95. Mai sunt de montat doar panzele. In pret sunt incluse si ultimele 5 numere pana la 100. Pret 1000 euro
RăspundețiȘtergereTel: 0745452260
RăspundețiȘtergeresalut..felicitari..e cel mai frumos galion ..nu stiti daca mai apare vreo corabie pe la chioscuri?..ms
RăspundețiȘtergereDa, este un galion frumusel.
ȘtergereChiar astazi a aparut celebra nava a Capitanului Cook - ENDEAVOUR de la EAGLEMOSS COLLECTIONS; aparitie bilunara. Am cumparat primul numar.
Deocamdata cam atat. N-am avut timp sa ma documentez. Voi reveni.