sâmbătă, 9 aprilie 2011

Machete navale statice in constructie

Blogul  se adreseaza in special modelistilor incepatori, care nu au facut niciodata vreo macheta navala si care s-au molipsit de acest "microb" odata cu aparitia galionului "Sfantul Ioan Botezatorul" si a cuirasatului "Bismarck" pe piata romaneasca la "chioscul cu ziare".
Va marturisesc ca nici eu nu am mai facut pana acum niciun fel de macheta de acest tip, dar, ma straduiesc sa-mi iasa doua machete statice cat mai reusite.
Daca vreti sa le vedeti mai in detaliu, in fazele constructive saptamanale, asa cum apar in reviste, click pe una dintre paginile din dreapta.

Si micul meu colt de modelism amenajat pe balcon...




... unde este o brambureala de nedescris.

Mai jos, o mica parte din trusa mea de modelism.












45 de comentarii:

  1. Leo - daca tot am onoarea primului comentariu - nu vreau sa zic decit:

    1. Imi place tare tare ca ale noastre barci seamana tare tare (exceptie puntea in plus facuta de tine, care e foarte misto) - avem cam aceleasi culori si, evident, amindoi lucram foarte curat :p

    2. Ma bucur ca te-ai apucat si de Bismarck - asa mai am si eu de unde fura idei, cind m-oi apuca eu de al meu; ceea ce se va intimpla, probabil, peste vreo 2 ani, cind se termina SIB-ul. Intre timp - imi ocup timpul cu Dar Mlodziezy, care e prima incercare in carton. Dar pare sa iasa relativ OK.

    Anyways - succese marete; si ne mai auzim :)

    RăspundețiȘtergere
  2. Foarte interesant site-ul, dar te-as putea intreba unde pot gasi un atelier de specialitate... pt. modelism? Am nevoie de vopsea, surubelnite din acelea care sunt capabile sa "bata" cuie... lipici de buna calitate, sfoara si multe altele... :) Multumesc anticipat!!!

    RăspundețiȘtergere
  3. -De vopsea nu stiu pentru ce ai avea nevoie. Bait pe baza de apa, da. Atat baituri cit si lipici (aracet)se gasesc prin magazinele de bricolaj sau cu articole pentru pictura.
    -Surubelnita aia de "batut" cuie o sa o dea DeAgostini cu unul din numerele viitoare dar nu este neaparat necesara nici aia.
    -De sfoara nu ai nevoie.

    Daca esti din Bucuresti uite si doua adrese cu diverse articole de modelism:
    In cadrul magazinului Ultra Pro din Sos. Pantelimon, nr. 93, sect. 2 la intersectia cu Str. Ritmului.
    Tel: 021 250 16 12
    Tel/Fax: 021 250 16 89
    E-Mail: office@machete.ro
    Program magazin:
    L - V 9.00 - 19.30
    S 9.30 - 13.30
    D INCHIS

    ...sau...

    In incinta Muzeului Militar National din Str. Mircea Vulcanescu, nr. 125-127, sector 1, Bucuresti.
    Program magazin:
    Marti - Duminica 9.00 - 16.00
    Luni INCHIS
    Marti INCHIS

    Deasemenea sunt cateva magazine online cu articole de modelism cu livrare la domiciliu.

    RăspundețiȘtergere
  4. K sunt din Bucuresti, multumesc foarte mult. Imi trebuia vopsea pt. vopsirea coastelor, sincer le-am vopsit cu tempera, nu cu baiţ. Si de sfoara cum sa nu am nevoie? N-o sa-mi trebuiasca sa fac paramele, sau com s-or numi?:)... Sincer...sunt ca si tine un incepator, chiar m-a fascinat galionul! Acum... :) alta intrebare- surubelnita nu imi trebuie pt suprastructura? Banuiesc ca nu pot bate tintele cu ciocanul, sau pot? Multumesc inca odata pt. tot!

    RăspundețiȘtergere
  5. Ti-am mai spus. De sfoara pentru parame nu ai nevoie. Va fi furnizata de kit. Nici de "surubelnita" aia de infipt cuie nu ai nevoie inca. Va fi furnizata odata cu nr.25

    RăspundețiȘtergere
  6. Buna!
    Te rog sa descri cum ai facut geamurile
    Am vazut ca ai intins ata neacra intr-o matrice,dar cu ce ai umplut intre(silicon?)
    Merci

    RăspundețiȘtergere
  7. Am folsit o folie de plexiglas de 0.5mm pe care am pus-o sub ata. Apoi am dat peste ata, respectiv folie, cu aracet si cu niste acuarela verde. Cam asta e tot. Cand aracetul se usuca complet devine semitransparent.

    RăspundețiȘtergere
  8. Merci mult,mult,mult de tot
    Daca te rog in viitor daca mai ai idei(de exemplu sa faci galeti,LED in loc de felinare sau mai stiu ce)posteaza detalii si despre procesul de facere a acestora
    Pana acum 9.5 (nu ai lipit drept la un geam scandura din mijloc.

    RăspundețiȘtergere
  9. In general m-am ferit sa dau prea multe detalii de teama sa nu devin plicticos sau sa par atotstiutor, ceea ce nu e cazul.
    Dar, daca ma intreaba cineva, si stiu, ii raspund cu mare drag.
    Sigur ca modelul are si mici, pentru unii chiar mari, erori, dar, avand in vedere ca este prima mea macheta de acest gen, eu zic ca e decenta pana acum.

    RăspundețiȘtergere
  10. cu ce lipesc filele de furnir de corpul navei ? multumesc !

    RăspundețiȘtergere
  11. eu am lipit furnirul cu ADEPREN un fel de prenandez,dai pe ambele piese care vrei sa le lipesti astepti cam doua minute si lipesti

    RăspundețiȘtergere
  12. am uitat se gaseste la magazinele de chimicale,si nu costa decat 2,5lei sticluta eu am consumat doua sticlute pentru tot furnirulde la galion

    RăspundețiȘtergere
  13. intrebare: chiar este nevoie sa slefuim coastele la bismark

    RăspundețiȘtergere
  14. Banuiesc ca nu ai lipit inca filele de bordaj. Daca e asa, atunci da, coastele trebuie slefuite pentru o asezare corecta a filelor.

    RăspundețiȘtergere
  15. Salut,
    am o intrebare, am auzit ca unii au dat cu ulei de in puntile, dc? ii da un aspect mai "interesant"?

    RăspundețiȘtergere
  16. Asa este. Nu e rau, nuanteza lemnul si il protejaza. Daca te hotarasti fa o proba sa vezi dac-ti place. Dai cu ulei, in strat subtire, dupa ce ai terminat toate piesele de lipit. Se usuca destul de greu, cam in doua zile. Dupa aia poti sa-i tragi si un lac mat acrilic.
    Io asa o sa procedez.

    RăspundețiȘtergere
  17. acest galion are grad de dificultate 2 ancore {din 5}!deci e pentru copii !dv.l-ati impopotonat cu cuie si lac ca sa para mai complicat!ce e de admirat e felul in care mahonul a fost lipit de scheletul galionului ,aproape fara pierderi si estetic .Bravo !La expozitiile internationale de navomodelism m-am uitat foarte atent sa vad cum au mascat erorile de constructie .pentru medalie nu sunt erori nici daca te uiti cu lupa !pana acum aveti 2 ancore ! Felicitari !

    RăspundețiȘtergere
  18. revin cu precizari :am construit 3 nave pana acum si cu fiecare am crezut ca experienta mea a crescut .Am construit ALBATROS de la OCCRE , SAN FRANCISCO II de la Artesania Latina si galionul Sf.IOAN BOTEZATORUL de la DeAgostini cumparat tot kitt-ul cu 500 euro de la Moscova .La expozitia de navomodelism de la Ramnicu Valcea din vara lui 2011 ,am luat doar 3 ancore !M-am convins ca nu e pentru amatori ci numai pentru profesionisti in ale navomodelismului !s-a vandut VICTORY cu 3000 Euro !a fost construita de un neamt in 1220 ore !Era aproape perfecta !Gradul de patina a facut diferenta .Succes !

    RăspundețiȘtergere
  19. Eu nu fac corabia pentru expozitie. O fac pentru placerea mea si nu ma intereseaza catusi de putin cate "ancore" are.

    PS Pe cei cu probleme existentiale (ce face omul cu banii lui, femei gonflabile, etc.) ii sfatuiesc sa posteze pe alte bloguri.

    RăspundețiȘtergere
  20. Ai dreptate,noi santem incepatori.Cei cu ambitii de perfectionisti,sa ne lase pe noi incepatori.Eu am 54 de ani si nu am avut ocazia sa ma rasfat pana acum.In copilarie am fost pe la casa pionierilor la navomodelism.

    RăspundețiȘtergere
  21. Problema e ca eu accept critici de la toata lumea daca sunt intemeiate. De fapt, cel mai mare critic al lucrarilor mele sunt chiar eu. Nici mie nu-mi plac multe lucruri la cele doua machete pe care le fac, dar, atat pot cu sculele si priceperea de care dispun.
    In schimb nu sunt de acord cu comentariile mitocanesti care nici nu au legatura cu modelismul, si care, nu mai au nicio sansa sa apara pe acest blog.
    De aceea am hotarat sa moderez comentariile, lucru care nu s-a intamplat pana acum cateva zile. Am crezut ca pe aici intra si comenteaza numai cei "cu toate tziglele pe casa". Din pacate m-am inselat. Mai sunt si tot soiul de nefericiti care vor sa se afle in treaba.

    RăspundețiȘtergere
  22. Si eu sunt criticul meu cel mai aspru,dar nu voi accepta critici pe care nu le vad rostul.Eu construiesc pentru mine nu pentru (GOGU)sau alti.Am o gramada de greseli in executie dar numai asa poti sa inveti,mai ales ca o fac pe bani mei.

    RăspundețiȘtergere
  23. Răspunsuri
    1. Am cumparat astazi chit de cutit pentru lemn,vreau sa ma apuc de chituit,la bismarck binenteles.Sper ca dupa chituit sa arate mai bine la pupa si prora.Piesele de rasina nu s-au potrivit prea bine,plus ca am avut bafta sa fie si cibite.

      Ștergere
  24. Hmm... Nu stiu ce sa zic si nici nu stiu ce fel de chit de cutit ai cumparat. Banuiesc ca e pe baza de apa. Un fel de "glet" mai de soi. Chitul asta are prostul obicei sa crape.
    Eu folosesc chit auto bicomponent cu fibre de sticla "SINTO".

    RăspundețiȘtergere
  25. scuzati-ma ,dar nu am jignit pe nimeni, ci dimpotriva am incercat sa fac schimb de experienta cu cei ce stiu mai multe decat mine .la randul meu v-a dau din ce stiu eu in acest domeniu .sunt multe taine care nu se invata ci se fura, ca orice meserie .de exemplu am vrut sa va spun ca nicio nava nu se lacuieste pentru ca nu e scrin sau sifonier si d-voastra v-ati suparat.va rog sa ma scuzati .

    RăspundețiȘtergere
  26. Nu m-am referit la comentariul tau ci la un altul,care, e drept, a stat foarte putin pe blog.
    In al doilea rand nici macar nu m-am suparat.
    De unde ai dedus ca este lacuita corabia nu stiu. Numai puntea are un strat de lac mat pentru protectie. Coca nu este inca lacauita dar va fi. Si tot cu lac mat.

    RăspundețiȘtergere
  27. toate piesele de metal din kit-ul vandut la suprapret trebuiesc facute manual din lemn ,altfel vom avea cu toti un peste de sticla pe milieu pus pe televizor ca in anii "60".inspiratia si imaginatia trebuie sa fie in concordanta cu planurile facute cu sute de ani in urma , nu poti sa pui un tranzistor in capul cabestanului !scuze pentru timpul rapit .

    RăspundețiȘtergere
  28. Va salut ! Tot Leo si tot incepator ! Chiar imi place ce a-ti facut ! Este un pic diferit de cel luat saptamana de saptamana - acum ma chinui la grilajul ala de la pupa . Mi-a placut ideea cu ferestrele si cu ansamblul cabestanului . Merg si eu tot cu doua , SIB si o birema conceptie proprie facuta cu baiatul meu - asta chiar va fi unica ! Insa mai am nevoie de furnir ( ce mi-a ramas de la SIB si ce o sa mai recumpar ceva reviste ...). Stiti cumva de unde sa iau furnirul pentru chila ? parca nu as mai cumpara revista inca odata...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu m-am prins la ce grilaj de la pupa te referi, dar n-are importanta.
      Pentru furnir... exista o firma prin Otopeni. Persoana de contact - Daniela Brihac : 0728 977 911. Incearca un telefon si vezi care e treaba. Eu nu am apelat la respectiva firma ca nu am avut nevoie.
      Mai poti incerca si la http://bobby.brigada.ro/forum/showthread.php?tid=24&pid=793#pid793 . E un modelist care mai vinde furnir.

      Ștergere
    2. Multumesc mult pentru sfaturi ! Am sa vad ce rezolv..

      Ștergere
  29. vand colectia mari corabii nr 1 - 76 sigilate, bibliorafturi , cd
    cotabitza_2008@yahoo.com adresa de contact

    RăspundețiȘtergere
  30. Salut Leo! As dori si eu fisierul cu usa si ferestrele pt SIB facute de tine in autocad. Daca poti sa le trimiti pe mail: escobar1232000@yahoo.com. Multumesc anticipat

    RăspundețiȘtergere
  31. Salut dl. LEO ! Sunt un foarte mic incepator. M-am bucurat foarte mult cand am descoperit blogul tau. Te rog s-a ma crezi (sunt om serios; am 60 de ani si sunt col. in rezerva) ca sfaturile si imaginile postate de tine mau convins sa merg mai departe cu galionul. Ce ai realizat tu pana acum este absolut minunat. FELICITARI! Te rog nu-i baga in seama pe invidiosi; mergi mai departe si invatane si pe noi. Daca nu cer prea mult, respectuos te rog trimitem si mie modelul pentru usa si ferestre, pe mailul meu ( colonelu_popa@yahoo.com). Multumesc!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Hi, Hi... Suntem destul de apropiati ca varsta.
      Multumesc pentru aprecieri si ma bucur cand sunt de folos cuiva.
      Iti trimit cu mare drag fisierul pentru usa si ferastra putin mai pe seara.
      Numai bine.

      Ștergere
  32. buna! frumoasa munca ! felicitari! m-am apucat si eu de galion dupa ce l-am strans atat vreme! am o intrebare. gaurile(acelea trei cu inel) de la prova unde vine catargul nu imi sunt aliniate. este normal? ca sa stea drept va trebui probabil sa tai destul de mult din puntea din mijloc. d-voastra ati avut aceasta problema? multumesc.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Catargul de la prova trebuie sa fie vertical. Te sfatuiesc sa pilesti gaurile cu o pila rotunda pentru a le alinia fara sa pilesti gaura din puntea aflata la vedere. La mine nu a aparut aceasta problema.

      Ștergere
  33. Comment: Buna ziua. Am in posesie o macheta noua, nedesfacuta, San Francisco Galeon S. XVI, produsa de Artesania Latina. Ma puteti ajuta sa estimez corect un pret de vanzare ? Nu am ca hobby navomodelismul, asa ca sta degeaba la mine. Daca este nevoie, va pot trimit poze. In acest moment este pusa pe ebay la 150 $. Va multumesc anticipat, Cu stima, Alexandru Neagu

    RăspundețiȘtergere