Cuirasatul BISMARCK (Nr.35 - Nr.69)

Dupa nr. 35.
S-a inceput a doua filare.




Deoarece la numarul viitor se va lipi piesa de rasina de la pupa, m-am gandit sa o lipesc de acum.


Lipirea a fost facuta cu adeziv epoxi.

Dupa nr. 36.
Inca 4 randuri din cea de-a doua filare.




Dupa nr. 37.







La acest numar ar fi mult de comentat. Am s-o fac in masura in care cineva va fi interesat.

Dupa nr. 38.







Dupa nr. 39.
Nu am tinut cont de instructiuni si nici nu voi tine pana cand voi termina a doua placare.







Dupa nr. 40.
Am terminat a doua placare.






Dupa nr. 41.


Am depasit aceasta etapa. Poate folosesc din filele date in alte scopuri.

Dupa nr. 42.



Dupa nr. 43.
Am montat piesa de rasina de la prova si piesele de plastic de la cabinele pupa. Toate piesele au fost lipite cu rasina epoxi bicomponent.
Ca sa vad cum merge treaba am chituit si slefuit grosier zonele prova si pupa. Am folosit chit auto cu fibra. Nu e simplu dar cred ca o sa iasa. Restul chituirii, slefuirii, grunduirii, etc. la primavara. Ce a iesit se vede mai jos:






...Si cabinele:



Dupa nr. 44.
Am montat piesele de plastic (stiren) la cabinele  de la prova. Toate piesele au fost lipite cu rasina epoxi bicomponent. Nu prea sunt multe de spus, piesele potrivindu-se foarte bine.




ATENTIE!!! Nu cumparati revista cu piesele de stiren desprinse de pe culee. Va puteti trezi cu doua piese identice in loc de simetrice.
Dupa nr. 45.
Am montat puntile cabinelor prova. Lipirea am facut-o cu aracet pentru zonele lemn-lemn si cianoacrilat pentru zonele lemn-stiren. Piesele s-au potrivit perfect si nu au necesitat niciun fel de ajustura. Celelalte doua piese care se vor folosi ulterior au ramas frumusel in rame si au fost puse la pastrare.
Cateva imagini intermediare...


... aici si cu sculele folosite...


... si finalul.



Dupa nr. 46.
Piesele montate care au venit odata cu acest numar. Nimic demn de remarcat. Poate numai ca nu ne zice nimic cu privire la inelul 225. Il punem la pastrare.

Dupa nr. 47.
Acest numar va astepta finalizarea corpului navei.

Dupa nr. 48.
Nu prea e de comentat nimic dupa acest numar.





Dupa nr. 49.
Scule si materiale folosite:


Sus:
- lampa de cap;
- chit de cutit + spatula cu care chituiesc;
Jos:
- pix cu nina;
- cutter;
- sula;
- scule de gaurit + mini bormasina care nu e in poza;
- prnsete;
- pila diamantata;
- spatula dentara;
- cianoacrilat gel;
- blister de pastile + ac; In alveolele blisterului pun 2-3 picaturi de cianoacrilat iar cu acul pun lipiciul pe suprafata care trebuie lipita.

Structura cabinelor cu gaurile date. La ultima gaura mi-a fugit spiralul nitel, dar, nu-i bai, dupa cum se vede in a doua imagine. Poate chiar am sa majorez diametrele tuturor gaurilor la 2.5mm.



Si o imagine reala cu zona in care am prestat la acest numar.



Dupa nr. 50.
Nimic important de semnalat:



Dupa nr. 51.
Am dat jos prin polizare cu biaxul obloanele hublourilor pozitionate gresit pe piesa 257. Am lipit la doua hublouri cele doua obloane ramase in plus de la nr.49.
Mister total cu piesa 291. Cel mai probabil se va folosi ulterior.



Dupa nr. 52.
Continua treaba la PE-uri. Am lipit si usitele pe piesa de lemn. folosid la aceasta operatiune adeziv epoxi, cel din stanga fotografiei. In rest nu prea e nimic demn de comentat.



Sfat:
- scrieti pe spatele PE-urilor mari numerele lor;
- pastrati pana la lipire PE-urile si ramele lor in pungutele in care au venit si scrieti pe punguta numarul revistei in care au aparut:
Va fi mai mai usor de identificat atunci cand se vor lipi fotodecupajele (PE - photo etched) pe piesele de lemn.

Dupa nr. 53.
Tot PE-uri.



Dupa nr. 54.
Cum nu am finalizat inca coca ca sa ma apuc de hublourile prova si pupa, am ajustat una din suprastructuri dupa sablonul "E". Sablonul dat in revista este mai inalt daca se decupeaza dupa conturul dat. E clar ca nu e bine si trebuie scurtat pentru a se aseza ca in imaginile de mai jos.




Dupa nr. 55.
O catapulta si cei doi pereti din acest numar.
La catapulta e nitel de bibilit.





Dupa nr. 56.
Gata si cu acest numar. Nu voiam sa ma prinda Sfintele Sarbatori cu lucrarea de la acest numar netrminata.





Dupa nr. 57.
Nu prea e nimic de spus. Bibileala de rigoare pentru debavurarea piesulicilor dupa desprinderea din placa. Mai raman o sumedenie de piesulite care se vor monta ulterior.



Dupa nr. 58.
Putin de treaba la acest numar.




Dupa nr. 59.
De aceasta data am schimbat tehnologia. Capetele parapetilor conici le-am cositorit. De acum in colo am sa mai folosesc cositorirea si la asamblarea altor componente.



Dupa nr. 60.
Un pic de ajustura la puntea furnizata cu acest numar si in rest lipirea fotodecupajelor pe peretii cabinelor.






P.S. Sa nu cumva sa lipiti puntea. Io am pus-o acolo numai pentru poza.

Am montat in avans cateva fotogravuri. Sambata, cand va veni nr.61, nu voi monta fotogravurile care contin parapeti ca ma incurca la montarea fotogravurii care vine la nr.62. Practic, pana la nr.62, va ramane asa cum se vede in imaginile de mai jos.



Dupa nr. 61.
Am comis-o... Din neatentie am rupt puntea. Se vede in detaliul incadrat cu rosu. Dar tot raul spre bine. Pe puntea rupta am facut o proba de "culoare". Adica...
Am slefuit usor puntea rupta cu smirghel fin, apoi am frecat-o cu lemn de brad pana a capatat un luciu natural, dupa care am uns-o cu un strat fin de ulei de in. In mod sigur asa vor arata puntile in final. Ca cea rupta.


In rest, asa cum ziceam mai inainte. Pauza pana saptamana viitoare.

Dupa nr. 62.
Gata si cu acest numar. Am facut cum ziceam in numarul anterior. O singura problema semnalata in prima imagine; acel luft. Am peferat sa nu umblu la fotogravura. Luftul va fi chituit inainte de vopsirea finala. Mai sunt si alte zone ce vor fi bibilite cu chit, mai ales colturile. Cam asa arata acum:




Dupa nr. 63.
Bibuleala ca la balamuc cu aceasta platforma de semnalizare. Cum a iesit se vede mai jos.






Dupa nr. 64.



Nici platforma de semnalizare si nici cea a reflectorului nu sunt lipite.

Dupa nr. 65.





Dupa nr. 66.





Atentie la partea verticala a conductei. Lasati-o mai scurta cu grosimea puntii ce va trebui aplicata.

Dupa nr. 67.
Astazi, mai de vara cu munca.




In primele doua imagini se poate vedea si adezivul pentru plastic (REVEL), primit in dar de la prietenul Crios, caruia ii multumesc si pe aceasta cale.

Dupa nr. 68.
Lipit piese fotodecupate plus gurile de aerisire din rasina care sunt cam naspa.



Dupa nr. 69.
Urmariti cu atentie desenul 01.









82 de comentarii:

  1. Minunat-este o munca foarte elaboriasa- mie imi pare rau ca le-am cumparat pana la nr 20 si apoi le-am aruncat ca a trb sa ma mut....si acum uitandu-ma la poze imi pare tare rau...
    Felicitari

    RăspundețiȘtergere
  2. Foarte frumos!La mine,dupa ce l-am chituit si grunduit,au aparut fisuri in lungul filelor de bordaj( din loc in loc).Ce pot face pentru a scapa de ele?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu stiu cu ce ai facut chituirea si grunduitul.
      Eu zic sa-l mai lasi, sa mai "lucreze lemnul". Apoi il reslefuiesti si isr chit, slefuire si grund.
      Eu inca nu am ajuns acolo si nici nu am de gand pana in primavara. Apoi, aceste operatii le voi face de cel putin trei ori la intervale de cel putin o luna.

      Ștergere
  3. Răspunsuri
    1. Deocamdata nici un fel. Voi astepta primavara pentru a ma apuca sa finisez coca. Voi folosi cand va veni vremea grund auto.

      Ștergere
  4. O intrebare:
    Are ceva daca nu am facut chituirea?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu are nimic. Nici eu n-am facut-o complet. Dar sa nu montezi heliografia primita azi. Pune-le bine si le montezi dupa ce definitivezi coca, inainte de grunduire.

      Ștergere
  5. Domnilor as vrea sa va intreb unde gasesc vopseaua specificata in nr. 47 , cea pt. astupat gauri si aceea gri din imagine . Eu sunt din Cluj

    RăspundețiȘtergere
  6. Foarte frumos! Felicitari!

    RăspundețiȘtergere
  7. Domnilor va rog inca odata supneti-mi unde gasesc cele doua vopsele si citul pt. acoperit imperfectiunile din nr. 47 ( cea pt astupat gauri si cea gri din imagine )

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Am mai zis de nu stiu cate ori.
      Pntru chit producatorul zice sa se foloseasca chit de cutit. Se gaseste in magazinele cu materiale de constuctii, bricolaj, etc. Tot acolo se gaseste si grund (chit sprit) la spray sau cutie. Eu iti recomand la sprai. Ai grija ca ambele sa fie pe baza de suspensii acrilice. Nu este musai ca grundul sa fie gri. Daca e gri, cu atat mai bine. Intra mai putina vopsea de baza pentru corpul navei (RAL 7000).
      Asta zice producatorul. Eu am sa folosesc chit auto bicomponent si grund auto la spray, dar, fiecare face cum doreste si cum crede ca e mai bine.

      Ștergere
  8. Răspunsuri
    1. Chit de cutit inseamna... Chit de cutit. Intreaba-l pe "goagal" si te lamuresti.

      Ștergere
  9. Salut,
    Am doua piese 211 la nr 44 și îmi lipsește piesa 210.
    Poate cineva sa ma ajute?
    Sorin
    deltavicol@yahoo.com

    RăspundețiȘtergere
  10. Am ramas fara vergele pt mana a doua 1x5x30 mm. Poate cineva sa ma ajute? contact: botezdoru@yahoo.com. Multumesc!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Eu recunosc ca am, dar, nu ma pot desparti inca de ele ca-mi mai trebuie.
      Dar uite ce poti face:
      Comanzi la sierra.ro bagheta de pin 2x5mm. Sunt lungi de 1m si sunt foarte bune calitativ. Pretul unei baghete cam 0.6-0.8 lei, nu mai stiu sigur. La slefuirea finala le vei aduce la 1x5mm. Era bine daca mai aveai cateva baghete de 1x5 sa le montezi intercalat. Era mai usor la slefuit. Dar merge si cum zic eu.

      Ștergere
    2. Multumesc mult pt sfat. Asa am sa fac, mai ales ca cei de la revista nu raspund nici la telefon nici la apelul meu prin mail. Inca o data, multumesc!

      Ștergere
    3. Ma bucur ca am putut sa-ti fiu de folos.
      Orice editura, fie ea si serioasa, odata ajunsa in Romania se prosteste.

      Ștergere
  11. cred ca vor edita si distribui toate nr

    RăspundețiȘtergere
  12. EU am toate numerele sigilate, am zic ca le voi combina cand am toata colectia... am facut bine?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu e nimic gresit pana acum. Fiecare face cum crede ca e mai bine si se apuca de lucrare cand doreste.

      Ștergere
  13. am nevoie de nr 53 ma poate ajuta cineva costel_radacini@yahoo.com

    RăspundețiȘtergere
  14. Buna. In Braila nu au mai aparut la nici un chiosc numerele 54 si 55. Aveti idee unde ma pot adresa ca sa aflu ce se intampla? Multumesc.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Poti sa incerci intreband redactia pe e-mail-ul din revista. La telefon nu cred ca-ti raspund.
      Io te sfatuiesc sa nu mai cauti la chioscurile obisnuite, ci sa incerci numai la cele doua centre INMEDIO pe care le aveti in Braila:
      - INMEDIO Kaufland Braila;
      - INMEDIO Carrefour Erp Braila;

      Ștergere
    2. Buna. Merci de informatii. Deja mi-am facut "abonament" la Inmedio Kaufland iar pt numerele 54 si 55 care imi lipsesc va trebui sa le comand chiar daca pretul este enorm. Deocamdata astept sa-mi raspunda la mail cu datele pentru facturare si etc. spor la treaba.

      Ștergere
  15. Salut Leo
    Stiu ca nu ai ajuns in faza de chituit, dar te intreb daca ai vazut ceva in neregula cu pozitionarea acelor gauri care trebuiesc astupate cu chit dupa ce insemnam rindul doi de hublouri. La mine nu se potrivesc deloc cu imaginile din revista.
    Multumesc si sarbatori fericite.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nici nu am decupat inca acele sabloane, asa ca habar nu am deocamdata ce si cum.

      Ștergere
    2. Sabloanele sunt OK. Gaurile care trebuiesc astupate sunt problema.Pt ca nu am acces la Bis decit in week-end, revin saptamina viitoare(a-si fi intrebat pe Cartula, dar cred ca s-au departat foarte mult de subiect)
      Doru

      Ștergere
    3. Asa e. S-a bulibasit definitiv topicul.

      Ștergere
    4. Cu o pozitionare m-ai atenta a sabloanelor sa rezolvat aceasta problema. M-am panicat degeaba.
      Si in alta ordine de idei... Cred ca matusa Hachete ti-a urmat sfatul de a numerota piesele ramase, si abia acum ne sfatuieste acest lucru.
      Bafta si rabdare le slefuit
      Doru

      Ștergere
  16. Buna ziua dragilor.....

    ma intereseaza si pe mine sa stiu daca are cineva sa imi dea contra cost nr.50,51,52,53,54, am ramas in urma cu achizitionarea iar acum sunt greu de gasit hd.inmedio sunt niste jepcari.....ma poate ajuta cu nr dar sunt dublu ca pret sau daca nu te obliga cumva sa te abonezi la ei.va rog mult daca stiti pe cineva care le are si vrea sa le vanda astept un mail pe adresa: enachea@alphabank.ro

    multumesc mult!!!


    cei de la

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Imi este destul de greu sa cred ca te poate ajuta cineva cu cele cinci numere pierdute.
      Din pacate, daca vrei sa continuni lucrarea trebuie sa accepti conditile editurii. Daca si mie mi se pare ca achizitionarea unui numar vechi, 42.02 lei, e cam piperat, restul abonamentelor sun chiar OK.

      P.S. Cei de la... ce?

      Ștergere
    2. Nu costa absolut deloc 12 de lei un numar vechi. Eu am avut lipsa 89 numere si cu ajutorul domnisoarei de la editura am ales ce-a mai buna cale. Am facut abonamentul de 2 ori pe 3 luni iar revistele lipsa le-am primit inclus in abonament. Adica din 13 numere cat primesti la abonamentul pe 3 luni mi-au scazut cele 4 numere si am platit acelasi pret pentru toate.

      Ștergere
  17. buna!si eu am ramas in urma cu achizitionarea revistei ptr ca nu am mai gasit-o la chioscuri.am ramas la nr.53.de unde le pot achizitiona pe urmatoarele?
    multumesc anticipat ptr raspuns pe care il astept cu nerabdare

    RăspundețiȘtergere
  18. buna, sunt din braila si nu stiu de ce nu au aparut nr. 55 si 56 si cum pot face rost de ele, ma poate ajuta cineva cu ceva?multumesc

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. I-am raspuns cuiva tot din Braila nitel mai sus. Asa ca te rog sa citesti toate discutiile de pe aici.

      Ștergere
  19. Am o intrebare. Cu ce a-ti lipit structura hangarului de cea a cabinelor: superglue, gel sau epoxi?

    RăspundețiȘtergere
  20. Ce este"vopsea transparenta satinata".De unde o procur.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Lac semilucios sau semimat, cum vrei sa-i zici. Iti recomand acrilic la spray. Se gaseste in magazinele de bricolaj sau cu articole de pictura.

      Ștergere
  21. Te-ai descurcat minunat, leule!
    La imbinarile cositorite sa ai grija sa slefuiesti bine cositorul caci de nu, se va vedea urat la vopsire. Vopseaua are prostul obicei sa scoata in evidenta si cel mai mic rahat pe care nu l-ai sesizat inainte de vopsire.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. N-am cositorit nimic batrane la platforma cu pricina. E fotografiata cu un "supermacro" folosind o lupa in fata obiectivului si asa pare. In realitate se vad si cele mai mici urme de cianoacrilat. Stiu ca mizerile astea se amplifica la vopsire. Voi incerca sa o bibilesc cat pot de bine.
      Multam pentru aprecieri.

      Ștergere
  22. Ofer 3 numere: nr.57, nr.58,nr.59. Tel contact 0766670548

    RăspundețiȘtergere
  23. Ati dat primul strat de chit si grund pe coca vasului? in ce stadiu sunteti cu lucrul?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. O prima chituire am facut-o. Inca nu am grunduit. Cel mai probabil ma voi ocupa de coca navei in iulie sau august.

      Ștergere
  24. AM o intrebare: cind ati lipit al doilea strat de bordaj, la fila L3 din indicatii cum ati lipit? Linia muradei v-a scos exact sub piesa de rasina(prora) sau putin mai jos? sau ati urmat exact fila din primul strat de bordaj?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Imi pare rau. Chiar nu mai stiu si, in general, nu am respectat strict instructiunile.

      Ștergere
  25. Eu am construit pana acum tot ce era in reviste si mereu astept cu nerabdare revista urmatoare.

    RăspundețiȘtergere
  26. Vand nr 8, 20, 21, 22 din cuirasatul Bismark. Relatii la telefon 0757306008.

    RăspundețiȘtergere
  27. Pentru saptamana 30.07 - 5.08, puteti sa imi spuneti ce numar are revista, va rog ?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu prea inteleg nici intrebarea nici rostul ei. Daca te referi la anul 2012 revista are exact acel numar pus in postarea mea de astazi.

      Ștergere
  28. Buna ziua!
    Am si eu o nelamurire si cer putin ajutor. In nr. 45 la pasul 08 se spune: "...fiti atenti la iesirea piesei 215 peste marginea exterioara a cabinelor." In nr de azi,72, pasul 08 si 09, puntea 215 este scurtata!(asa apare foto).Cum ar fi corect?! si daca da, de ce piesa 543,(balustrada de deasupra) e mai lunga decat piesa 215! Am observat ca in nr. 82, pasul 02, 03, 05, 09 si 10 piesa 215, arata montata ca si mine,(nescurtata) conform instructiunilor la timpul respectiv! Inca nu am lipit piesa 543! Sper ca m-am facut inteles...Multumesc anticipat, toate cele bune! Liviu A,Constanta.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Este intradevar o mica neconcordanta, dar numai intre imagini. Poti sa lipesti linistit si piesa 543. Ai vazut imaginile din nr.82 ca e ok. Nu modifica nimic.

      Ștergere
  29. Am rugamintea sa faceti comentarile la sectiunile respective.
    Spre exemplu, comentariul de mai sus isi avea locul la sectiunea "Cuirasatul BISMARCK (Nr.70 - Nr.104)".
    Multumesc!

    RăspundețiȘtergere
  30. Am si eu o nelamurire,sunt din Zarnesti.Bv nu a mai aparut revista de la numarul 68 s a intamplat numai la noi in localitate sau in toata tara?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Din pacate revista a disparut de la chioscurile obisnuite de ziare, cred ca in toata tara. Se distribuie numai prin reteaua INMEDIO care are magazine in gari si marile centre comerciale. Te sfatuiesc sa iei legatura cu editura si sa-ti faci abonament. Costul revistei este acelasi si poti comanda si numerele din urma pierdute.
      Bafta!

      Ștergere
  31. Cit m-ar costa sa-mi finisati coca? Am lipit primul strat de bordaj dar parca nu e prea bine. Am toate piesele/numerele. Paul - Bucuresti - 0722.295.251 Multumesc

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Imi pare rau.Timpul meu este destul de limitat si abia am timp sa ma ocup de lucrarile mele.

      Ștergere
  32. poate cineva sa imi spuna daca la numarul 47 inafara de faptul ca trebuie sa chituiesti si sa vopsesti corpul navei, mai trebuie sa faci ceva???
    nu imi mai gasesc numarul 47....

    RăspundețiȘtergere
  33. as avea o rugaminte:in numarul 47 inafara faptului ca trebuie sa finisezi corpul navei mai trebuie sa faci ceva , ca mi-am pierdut numarul si nu stiu daca mai era ceva de facut.
    multumesc.

    RăspundețiȘtergere
  34. cumpar numerele de la 67 la 85 inclusiv. tel. 0745331965

    RăspundețiȘtergere
  35. Buna ziua, imi puteti spune va rog frumos ce ati folosit pentru chituirea pieselor? Va multumesc

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Pentru piesele mici folosesc "Chit universal de cutit". Este un chit acrilic, pe baza de apa de la Den Braven.
      Pentru coca si chituiri mai serioase folosesc chit auto poliesteric cu fibra de la Sinto. Este un chit bicomponent (cu intaritor) cu care se lucreaza mai greu daca nu ai o oarecare experienta

      Ștergere
    2. Va multumesc mult

      Ștergere
  36. pentru cine are numere lipsa la cuirasatul bismarck sau la mari corabii incercati la nr. tel. 0745759252 d-na mariana... are cateva numere in plus la ambele publicatii... nu stiu exact care numere dar incercati...

    RăspundețiȘtergere
  37. am o problema:la numarul 71 trebuie sa dau gauri cu burghiu de 0.5 mm si nu gasesc acest burghiu(de aceasta dimensiune).
    Ma puteti indruma de unde as putea sa procur asa ceva?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu stiu din ce oras esti, dar eu imi procur burghie de dimensiuni mici de la Conex Electronic - Bucuresti. http://www.conexelectronic.ro/produse.php?id=137

      Ștergere
  38. Salut,vad ca din 15 martie nu a mai scris nimeni ce sa intamplat nu ati mai gasit numere pe piata?
    Apropo si eu am inceput acest model si mam oprit la nr16 deoarece se auzea ca nus seriosi si sar putea sa ne lase balta pe la jumate,sau chiar spre sfarsit.
    Am facut repede un calcul si se ajungea atunci la suma de vreo 25-26 milioane vechi toate numerele.
    Daca este cineva care nu a prins de la inceput aceste numere adica de la 1-16 si este interesat le dau. contact nr telefon 0755936772,nu raspund la apel cu nr ascuns,toate cele bune.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Din fericire vad mai bine decat tine. Lucrarea este la zi prezentata pe pagina dedicata numerelor respective cu comentariile la obiect.
      Treaba cu intreruperea aparitiei e vrajala celor care fie nu au cumparat revista, fie a celor care au renuntat.

      P.S. Am rugamintea ca pentru vanzari-cumparai-schimburi, sa folositi site-uri gen "mica publicitate".

      Ștergere
  39. Buna seara,

    Am si eu o intrebare (ca de amator) care e diferenta intre sprit-chit (am inteles ca denumirea in engleza este "primer") si grund?
    Am inceput partea finisare a cocii si nu stiu ce sa folosesc si de unde sa cumpar. Plus ca pistol de vopsit nu am (am aerograf totusi dar nu cred ca se preteaza pt vopsirea cocii

    Alin

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. In textele de aici nu exista nicio diferenta intre termeni. Sprit-chit, primer, fuller sau grund, tot aia e pana la urma.
      Cand vorbim de un prim strat mai grosier si mai bogat pentru a acoperii anumite fisuri si care necesita slefuire, putem spune grund. Daca pregatim o suprafata numai in vederea vopsirii ulterioare in scopul de a obtine o aderenta mai buna a vopselei, putem vorbii de primer, fuller.
      Pentru vopsirea cocii este aproape obligatoriu sa se foloseasca un grund mai bogat, cu un grad de acoperire mai mare si care sa se poata slefui fara a fi dat jos complet prin smirgheluire. Cel de pistol e cel mai bun. Si asa trebuie date mai multe straturi cu slefuiri intermediare. Cam acelasi lucru se poate face si cu sprit-chit la spray numai ca e munca mai multa si consum mai mare de material, in consecinta si costuri mai mari. Sprayul de sprit-chit da o pelicula finuta care trebuie incarcata strat cu strat, slefuit si iar dat pana esti multumit de calitatea suprafetei.
      Toate aceste produse se pot procura de la orice laborator de vopseluri auto.

      Ștergere
  40. Poate sa imi spune si mie cineva de unde as putea cumpara toate celelalte nr.? Din lipsa de timp am ramas la nr. 15 si e pacat sa abandonez acest proiect.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Te ajut eu cu colectia pana la 105. Contact 0723640340

      Ștergere