Galionul SFANTUL IOAN BOTEZATORUL (Nr.75 - Nr.100)

Asa arata dupa nr. 75:


A venit barcuta galionului. Cum eu am facut-o deja, doua numere sunt in pauza.
Spre aducere aminte:



Asa arata dupa nr. 76:



Tot furnituri pentru barcuta, deci tot pauza.
Saptamana viitoare ma voi ocupa de macaralele tunurilor de pe coverta.


M-am hotarat sa fac totusi barcuta data de kit, cu oarece modificari. Pentru aceasta este nevoie de doua numere 75. Ideea e sa fac barcuta ceva mai lunga - de la aprox. 70mm la aprox. 94mm - prin dublarea crevacelor 6, 7 si 8. In consecinta barcuta mea va avea 11 crevace in loc de 8.
Am inceput prin modificarea calei de montaj. Apoi am lipit crevacele si a iesit ce se vede:










Am inceput filarea.










Am imbracat-o dar numai partial deoarece va fi cu un bord deschis.










Am mai continuat treaba la barcuta.
Am taiat barcuta de pe cala de montaj folosind traforajul, apoi cu minifreza am dat jos resturile de material. In final am subtiat nitel varful coastelor.









Apoi m-am ocupat de paiou. Am facut un sablon masurand distanta intre coaste si latimea interiorului coastei in zona unde se va aseza paioul. Linile de decupare ale paioului au fost transpuse si pe dosul foii pe care am facut sablonul. Am taiat filele de 3m pe jumate si le-am lipit la capete pe sablon. Intre coaste, am rigidizat filele paioului cu niste traverse.










Apoi am lipit paioul. A iesit ce se vede.


  







Urmeaza curentii, banchetii, copastia si ce-o mai fi p'acolo.


Am continuat cu montarea curentilor si copastiei. Copastia am facut-o din balsa de 1mm. Deocamdata atat. Probabil voi pune ambele barcute pe galion, cea din urma ca in imaginile de mai jos.







Terminand cu barca m-am ocupat de usa si ferestrele de la pupa.






Piesele sunt gravate si taiate laser dupa desenele facute de mine in AutoCAD.
Pretul, fara material 30 lei. 
Material folosit - placaj de aviatie mesteacan, grosime 0.4mm.
Glajda din scotch mat mozolit cu acrilica verde albastrui. Nu decupez ferestrele si nu vreau sa se vada bordajul prin glajda. 
Naspa e ca nu are "stralucirea" sticlei. O sa incerc sa remediez cu niste lac de unghii. Alta idee n-am.



Daca vrea cineva ii dau moca fisierul dupa care au fost decupate piesele. Daca vrea si material astept date de contact care nu vor aparea pe blog.




Asa arata dupa nr. 77:

A venit usa, ferestrele si felinarul. Usa si ferestre am , dar, din pacate, sunt gresite fiind cu 3-4mm mai mari. Asa ca voi face altele. Deasemeni voi modifica felinarul.





"Vine noaptea si pe mare
Noi aprindem felinare
Spre a fi frumos, spre a fi frumos


Biet lampagiu..."











Dupa ce am refacut usa si ferestrele au fost montate la pupa navei.




Am facut "stema" de pe oglinda pupa.

Am plecat de la asta:

Dupa oarece bibileala a ajuns asa:


Si galionul cu oglinda pupa terminata...




...si inca cateva poze.




Asa arata dupa nr. 78:
N-am sa pun calutii de mare asa ca, dupa acest numar, corabia arata ca in pozele de mai sus.

In schimb m-am ocupat putin de ancore.





Pentru cine nu stie, cam asa trebuie sa arate un nod de ancora.

Si alte doua poze:



Am continuat cu sistemul de fixare a ancorelor:





Asa arata dupa nr. 79:
Dupa nr. 79 arata ca mai sus.


Asa arata dupa nr. 80:
A inceput constructia catargelor. Mai intai bompresul.





Incepand cu acest numar avem si primul set de planuri.

Sunt oarece probleme cu cota de 99mm din instructiuni. 
M-am mai luminat si am modificat.
Deci:
- Lungimea totala a bompresului - 270mm - cat zice in instructiuni.
- Lungimea efectiva (cat iese din nava) - 234mm - conform planului.
- Cele 3 piese din bagheta 2x2mm pot fi puse la 99mm, dar, asa cum e in poza de mai jos, nu ca in instructiuni si nici ca in plan. Eu, dupa ce am pus bompresul pe corabie si am masurat, am preferat sa o pun pe cea  de deasupra la 97mm iar pe cele laterale putin decalat datorita inclinatiei bompresului.
- Matisarile le-am facut comform planului, dar am mai adaugat una.



Am reusit sa instalez 5 din cele 8 tunuri de pe coverta.





Am montat toate tunurile si barca de serviciu.










Asa arata dupa nr. 81:
Cam asta avem pana acum pentru arborada.


Sfat: Montati in farful bompresului un scripete dublu, nu simplu cum zice in instructiuni.

M-am gandit sa inzestrez corabia si cu 4 tunuri Swivel (Falconet).


Si cu tunurile Swivel montate.





Am refacut lateralele cavaletului din lemn de nuc masiv de 6mm.

Asa aratau lateralele abia taiate...


... si asa arata acum dupa o usoara impregnare cu ulei de in.


Voi reface si baza cavaletului tot din lemn de nuc.
Cavaletul va arata cam ca in poza de mai jos. Sigur, culoarea si textura din imaginea de mai jos sunt informative.




Asa arata dupa nr. 82:
S-a mai completat bompresul cu gabia si oarece scripeti.





Brachetii i-am lipit cu adeziv epoxi bicomponent si i-am vopsit ulterior cu o pensula marimea 000.

Avand ce-mi trebuie m-am ocupat de arboretul bompresului.
In locul gaurii din plan am pus un rai si doua intarituri laterale. Am preferat acum sa pun sarturile arboretului si apoi scripetii ca in imaginile de mai jos. Nu am respectat planul considerandu-l in aceasta zona aiurea.



Am mai mesterit la gabiile arborilor artimon si trinchet.






Asa arata dupa nr. 83:
Trinchetul, gabia armorelui mare nemontata inca si gabia arborelui artimon.




Am facut o proba cu bompresul si trinchetul la locul lor.


O sa mai adaug ceva acestei nave. Gabiile vor fi fixate de straiuri (manevre fixe care leaga catargele in axa navei catre prova) prin intermediul ansamblului din imaginile de mai jos.




Fac precizarea ca aceasta este obtiune proprie, parerile intre modelisti fiind impartite daca este in concordanta cu tipul navei, epoca etc. Si nu numai intre modelisti, dar si intre diferitii producatori ai aceluiasi kit.



Asa ca... fiecare face cum crede. Oricum, aceasta nava este o fictiune nu o nava reala, deci nu e o mare gresala indiferent de solutia adoptata.

Am instalat capetele de berbec in gabia bompresului.





Asa arata dupa nr. 84:
Deocamdata numai gabierul trinchetului.




In dreapta, straiul trinchetului.

Mai jos, capetele de arbori (butuci - in limbaj marinaresc) dupa grunduire si vopsire cu negru mat



Bompresul cu butucul si arboretul montat, plus gabierul trinchetului.






Asa arata dupa nr. 85:

Catargul trinchet: Lungimea totala - aprox. 115mm.


Vergile catargului trinchet:

Cateva imagini de ansamblu:



In doua poze am pus si denumirile specifice componentelor principale.

Obs. Pentru montarea corecta este necesara modificarea pozitiei gaurii infundate de 4mm a butucului mare. De la caz la caz pot surveni mici corectii si la butucul mic.




Asa arata dupa nr. 86:

Am instalat macaralele pe vergile arborelui trinchet. Nu am pus inca trotele deoarece voi monta vergile dupa fixarea catargelor.





Asa arata dupa nr. 87:

Nu taiati la lungime coloana arborelui mare pana nu verificati pe nava. Aproape sigur, zona subtiata la 8mm va iesii deasupra covertei. In consecinta scurtati cat este necesar (io am ras 10mm) zona de 8mm apoi taiati la lungime - 250mm.
De ce a facut DeA coloana in trepte numai ea stie. Probabil a primit reclamatii ca etambreele din punti nu sunt aliniate.

Deocamdata atat:


Coloana, gabierul si arboretul catargului mare pregatite de lucru. Cel mai probabil ma voi ocupa de ele sambata si duminica.
ATENTIE Lungimea arboretului din tabel este gresita. Taiati la 150mm nu 105mm.

Coloana, gabierul si arboretul arborelui mare. Cu toate ca in planuri arboretul nu are macara la mar io i-am pus.





Asa arata dupa nr. 88:


Am schimbat putin ordinea de executie a pieselor.
De sus in jos:
- Coloana artimon;
- Arboret artimon;
- Verga velei latina;
- Verga zburatorului mare;
- Baston pupa;

Astazi, cand am luat numarul 89, am verificat baghetele. Sunt suficiente pentru a face cele 4 vergi ramase - 2 la arborele mare si 2 la artimon.

Problema mare e cu timpul liber.

Asa arata dupa nr. 89:




Deocamdata artimonul si bastonul pupa.
In curand vergile care mai lipsesc.


Asa arata dupa nr. 90:

Am terminat arborii si vergile aferente.





De acum inainte ni voi mai respecta strict instructiunile. Saptamana viitoare ma voi ocupa de maontarea arborilor pe etaje, de la pupa la prova. Voi incepe cu operatiune "crosetarea" sarturilor.

Modul de prindere a sarturilor, straiurilor si berbecilor gabiei la catarg.



Asa arata dupa nr. 91, 92 si 93:

Din pacate n-am mai facut mare lucru si , probabil, nici saptamana asta nu am timp, dar recuperez io. Promit!
De pregatit, e pregatita corabia.










In curand vine si baza cavaletului.

- planare;
- degrosare;
- finisare longitudinal;
- finisare transversal;

A urmat gaurirea si conturaraea muchiilor exterioare.



Mai ramane numai o finisare manuala, pana cand suprafetele vor arata ca un fundulet de bebelusa de 18 ani plus o zi.

Gata. Cam asa arata:






Asa arata dupa nr. 94:

In stanga cavile natur, in dreapta cavile vopsite. Dupa o mana degrund le-am vacsuit cu acrilica siena arsa.


Promit ca la sfarsitul saptamanii sa ma apuc de "ate". Oare...???

Am reusit sa montez sarturile si straiul coloanei catargului artimon.







Ca bonus, am legat bompresul de etrava. Legatura se face ca in imagine:



Asa arata dupa nr. 94-96:










Abia am reusit sa pun sarturile si straiurile coloanelor arborilor. Din lipsa de timp am ramas cam in urma.

In imaginea de mai jos, modul in care am legat eu straiul coloanei arborelui mare:


Si inca un rand de poze.















M-am apucat de grijele. Pozele "vorbeste".






Am facut capatanile care fac parte impreuna cu gripia si saula de recuperare din sistemul de marcare a fundarisirii ancorei. Capatanile au diametrul de 8mm si inaltimea de 10mm.


Mi-am propus sa iasa cam ca in imaginea de mai jos.
Obs. Imaginea de mai jos, desi "aranjata" nitel de mine, nu-mi apartine. Poza de mai jos apartine modelistului rus "KIV".


Asa arata dupa nr. 95, 96, 97:

Am terminat cu grijelele primului etaj. Cel mai probabil am sa ma ocup de punerea ancorei la post impreuna  cu toate acareturile ei, asa cum le vedeti in postarea anterioara.
Am pus si gaionul corabiei, care, la mine, va fi acel calut de mare. Nu este cel furnizat de kit ci un calut de mare adevarat.







Asa arata dupa nr. 98:

Am pregatit capatanile. Maine sper sa va arat ancorele puse la post.







Ancora la post.







Urmeaza sa trec la urmatorul "etaj" montand gabierii arborilor.

Am ridicat al doilea "etaj" si am montat gabierii trinchet si arbore mare, plus arboretul artimonului.



Urmeaza sa-i fixez cu sarturile, straiurile si patarantinele aferente. 
Dupa ce m-am mai uitat prin planuri am constatat ca trinchetul nu are patarantine. Ciudat. Eu zic ca musai trebuie.
Cel mai probabil am sa pun patarantine si la trinchet. Am sa folosesc montajul de mai jos care se incadreaza in epoca.

Am o problema cu capatul intinzatorului. Nu stiu unde se leaga dar ma lamuresc eu in curand.
Mai exista si varianta de mai jos unde este clar cum se face montajul. Capatul intinzatorului fiind legat asa cum se leaga si la sarturi. Am ceva capete de berbec de 4mm in plus. Sa fac socoteala daca imi ajung



Asa arata dupa nr. 100:

Am pus sarturile, straiul si patarantinele arboretului artimon.









Am terminat si ce mai trebuia pus la gabierul mare: sarturi, grijele, straiul si patarantinele.













Restul la anu si...

... LA MULTI ANI !!!

01.01.2013
Cum mai sunt liber pana pe 07.01, maine ma apuc sa mai mesteresc pe la corabie. Azi sunt la refacere.
Tot bananaind io prin carti si pe la altii m-am gandit sa inzestrez corabia cu doua caliorne (dispozitiv de ridicat si coborat marfurile, barca de serviciu, etc.) in fiecare bord. Imaginea de mai jos reprezinta cam ceea ce as vrea sa fac.


02.01.2013
Dupa cum va ziceam am inzestrat corabia cu caliorne. Imi era mila de bietii mateloti sa se speteasca cu ridicatul.











05.01.2013
Am terminat si gabierul trinchet. Urmeaza arboretii.











06.01.2013
Am montat arboretii zburatorilor cu sarturile, straiurile si patarantinele.









Din pacate, maine incep serviciul si timpul alocat modelismului iar se va reduce. Dar, pe la sfarsitul saptamanii, tot o sa prestez.


08.01.2013
Astazi am facut "timbrul" care va fi montat pe cavaletul corabiei, sa stie omul la ce se uita. Timbrul este din matalex cu dimensiunile de 70x16x1.5mm. Cine vrea, poate sa-l procure de la "Atelier 13" - Bucuresti la pretul de 5 lei.


Tot astazi mi-am cumparat material pentru vele. Ce ne-a furnizat DeA. este cam jenant. Materialul este nanghin subtire nealbit. L-am luat din Bucur-Obbor si a costat 15 lei juma' de metru. Imi ajunge pentru n'spe corabii. Cand voi trece la noua meserie de croitor, voi vedea.



10.01.2013
Acum, ceva "mai de vara" ca tot e sezonul... oare???
Cum scarile si rampa de incarcare pareau cam prea noi m-am gandit sa le fardez nitel. Sper ca se pot vedea diferentele in imaginea de mai jos.


Cand spun ca le-am fardat chiar nu glumesc. Iata ce am folosit:


12.01.2013 Mai jos sabloanele pentru vele.


Iar sunt in pana de timp asa ca un pot spune cand ma apuc de ele. Totusi, azi, m-am apucat de vela mare.

Am lipit sablonul pe material cu scotch dublu adeziv si am insemnat cusaturile pentru ferte.


Am scos sablonul si am trasat liniile cusaturilor.


Am tras la masina cusaturile. Pasul cusaturii 2mm


Apoi am relipit sablonul pe material in vederea croirii velei.


13.01.2013 Am trasat marginea velei si linia de indoire a bordeei. Apoi, pe linia exterioara, am aplicat un strat de aracet diluat dupa cum se vede in medalion. Dupa uscare, materialul se va intarii putin ceea ce imi va permite o taietura precisa si fara risc de destramare.


Am croit vela.


Am indoit marginile.



Am tras la masina marginile si a iesit ce se vede.



Urmeaza sa le fac pe toate si apoi sa cos grandeea.

24.01.2013 Am reusit sa mai fac cateva vele. Mai am 4 si gata. Daca nu au fost gata pana la "Mica Unire"  sper ca pana la "Marea Unire" sa termin.


27.01.2013 Am inceput sa pun grandeea.


03.02.2013 Am terminat velele si am invergat civada.



09.02.2013 Am ridicat civada si acum arata cam asa:









11.02.2013 Am terminat contracivada si am ridicat-o pe bompres. Partea din fata este gata.








17.02.2013 M-am uitat prin instructiuni si nu-mi place deloc modul de legare a fungii vergii velei trinca. In imaginea de mai jos este poza din instructiuni, iar in medalion, ceea ce am sa incerc sa fac.


Pentru asta mi-am comandat cateva macarale triple vioara de la Amati.
Pana cand imi vin macaralele m-am ocupat de vopsirea scoartelor, care, impreuna cu merele si paramele aferente, vor forma trota de verga. Scoartele se faceau din lemn si am incercat sa le fac sa semene cu ce trebuie.
Mai intai le-am debavurat si le-am dat un strat de primer. Apoi le-am vopsit cu acrilica "siena arsa" si le-am facut o spalatura cu bait "brun de nuc".
A iesit ce se vede.


Astazi voi coase trinca de verga ei, voi pune trota de verga si funga. Ridicarea pe catarg o voi face dupa ce primesc macaralele de care ziceam.

Mai jos, trota si trinca invergata.



18.02.2013 Am primit macaralele de care ziceam. Acu' sa vedem cand le vine randul, ca timp... ioc.


24.02.2013 Mi-am pregatit macaralele fungiilor.


25.02.2013 Am ridicat trinca si am facut legatura fungii.








28.02.2013 Acum trinca cu balansinele, gaiurile si strangatorii montate. Urmeaza scotele.





02.03.2013 Trinca cu scotele montate.



03.03.2013 Gabierul trinchet cu toate manevrele aferente, inclusiv bulinele.











O activitate "placuta". Ceva intre paianjen si neurochirurg,

10.03.2013 Arborele trinchet cu toate velele montate.
















23.03.2013 Vela mare si gabierul mare.







24.03.2013 Gata si arborele mare.






01.04.2013 "TOATE PANZELE SUS".












Urmeaza sa ma ocup de pavilioane.

02.04.2013 Sabloane si culori pentru pavilioane.

Culori:
- alb de titan de la MAIMERI;
- rosu coral de la MARABU;


09.04.2013 Pavilioanele mai asteapta. Nu au iesit cum am vrut si schimb tehnologia.
Pana atunci, acareturile din cala.





15.04.2013 Am facut cele 3 pavilioane dreptunghiulare. Au fost imprimate simultan pe ambele fete prin sublimarea culorii. Cele doua flamuri mai asteapta nitel.


16.04.2013 Gata si flamurile.



17.04.2013 Cu aceste imagini SIB-ul este practic gata. Urmeaza sa-i mai pun mici acareturi pe coverta, iar in luna mai urmeaza vitrina.













Daca i-am fost cuiva de ajutor ramane la aprecierea celor care in ultimii doi ani si ceva au vizitat acest blog.

24.04.2013 Cateva acareturi pe coverta si ceva detalii unde se pot observa toate dumele.
























24.04.2013 Eee..., a venit si vremea vitrinei. Deocamdata Kit-ul natur, in intregime din lemn de tei si coltarele superioare din rasina. Cel mai probabil, catre sfarsitul saptamanii am sa-l nuantez intr-o culoare mai apropiata de ceea ce imi doresc.



26.05.2013 Am inceput treaba la vitrina. Pentru inceput o vopsire cu bait pe baxa de apa - mahon, si o prima slefuire, sa vaz "cum vine de se leaga". Mai e de reaba.


06.06.2013 


09.06.2013 Am mai bibilit pe la blatul vitrinei. Deocamdta asa arata dupa cateva maini de bait (apa) si slefuiri succesive. Urmeaza ceva maini de ulei de in si alte slefuiri. Oricum nu cred ca vor aparea mari diferente. Urmeaza baghetele.


08.09.2013 A venit vremea sa montez vitrina. Deocamdata numai lateralele. Urmeaza capacul.




12.09.2013 Cu capacul pus. Din cauza inaltimii apreciabile a vitrinei am preferat sa fac capacul detasabil.


28.09.2013 Cu aceste ultime imagini aventura galionilui Sf. Ioan Botezatorul a luat sfarsit ajungand o piesa de vitrina.





124 de comentarii:

  1. Salut,domnul LEO. Nu am comentat pana acum deoarece nu prea ma pricep la scris. Construiesc si eu SIB-ul si te rog sa ma scuzi dar, fara aprobare m-am folosit de sfaturile si fotografiile pe care le-ai postat. Multumesc mult si te rog nu ne lasa. Mai mult decat oricand, acum pe ultima suta avem(cel putin eu) nevoie de sfaturile tale. Indiferent de cine ce ar zice, esti cel mai tare! Felicitari!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multam pentru aprecieri. Nu las pe nimeni. Nu prea mai am asa timp liber dar vaz io cum fac. Cel mai tarziu, saptamana viitoare ma apuc de "crosetat". O sa incep cu sarturile si voi pune pozele cu ce mi-a iesit.
      Din pacate, de acum inainte e mai greu de respectat cu strictete instructiunile.

      Ștergere
  2. Salut, si eu construiesc SIB-ul si sunt la partea cu crosetatul. Am studiat instructiunile si planurile primite si nu-mi dau seama nici picat cu ceara la ce servesc cele 4 gauri de 1 mm de sub gabii. Am banuit ca sunt pentru prinderea straiurilor de catarg, dar din instructiuni nu prea pare sa fie asa. Ai idee la ce folosesc ?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Daca sun cele pe care le banuiesc io, cred ca da. Solutia cu gauri e simplificata de "specialistii" producatorului. In zona respectiva, in mod normal, exista niste raiuri (roti de scripete) pe care sunt paramele care ridica verga pe catarg.Din cele 4 gauri sunt convins ca se vor folosi numai doua, cele dinspre gabii. Cele de jos sunt "la vrajala" ca si cum acolo ar fi un rai. Tot asa si cu gaura de 1mm din arboretii catargelor.Numai ca acolo au facut o singura gaura, nu doua. Si acolo trebuia tot un rai.
      Daca te uiti prin pozele mele o sa observi ca io am pus raiuri.
      Sper ca am inteles bine. Daca nu... fi mai explicit, eventual lasa numarul unei poze din instructiuni sa ma lamuresc la ce te referi.
      Bafta!

      Ștergere
    2. Multumesc de lamuriri! Acum are mai mult sens, studiez problema sa vad daca mai pot modifica, daca nu, raman la solutia simplificata. Ce mi se pare ciudat, e ca ar trebui sa apara in imaginea 5 din planuri, ca trec pe acolo paramele. Dar asta nu ar fi prima ciudatenie din planuri, mai e parama 66 care in instructiuni zic sa o treci prin tabla de plumb de pe bompres si sa o legi de un stalp, banuiesc ca temporar, dar in planuri nu apare fixata de nicaieri. Alta chestie ar fi straiul care se leaga de gabia catargului principal, din planuri nu inteleg daca e prins de trinchet sau de bompres. Astept instructiunile de saptamana viitoare cu un real interes poate vin cu ceva lamuriri :)

      Ștergere
    3. Acum, daca acepti un sfat, io zic sa te apuci cu sarturile, apoi straiurile si pe etaje, de jos in sus.
      De saptamana viitoare ma apuc si eu de crosetat si o sa pun poze cat pot de lamuritoare.

      Ștergere
    4. Multumesc de sfat! astept cu interes pozele si spor la crosetat :)

      Ștergere
    5. domnu' Leo, am sie eu o intrebare:
      am mai lansat-o in eter si pe alt forum unde sunteti destul de activ dar nu a raspuns nimeni acolo. Asa ca revin cu intrebarea. Unde se prind sarturile la partea lor superioara? Cumva de inelele alea galbine ca neste belciuge pe care le-am infipt din loc in loc sau de scripetii care sunt legati de respectivele belciuge? Multumesc si scuze de indrazneala. O seara placuta.

      Ștergere
    6. La partea superioara sarturile au un "ochi" prin care trece coloana catargului. Daca ai montat la gata catargele "ochiul" trebuie facut "pe loc" si este putin mai anevoios.
      Am pus chiar pe aceasta pagina doua poze pentru lamurire.

      Ștergere
  3. Am inteles.
    Multumesc de raspuns
    Pozele foarte edificatoare pentru mine.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ma bucur ca am putut sa-ti fiu de folos. Cand mai ai nelamuriri intreaba fie aici, fie dincolo. Dca stiu iti zic cu placere.
      Spor la modelit!

      Ștergere
    2. Am inteles. Cu mare placere pentru ca nu imi este rusine sa intreb. Inca o data multumesc. Din pacate pana weekend-ul urmator nu o sa mai am timp de lucrare pentru ca plec din Bucuresti. Dar voi reveni.
      O seara placuta.

      Ștergere
  4. Salutare! Pe masura ce avansez cu lucrarea mi se par tot mai proaste planurile date de DeA. Am o mare nelamurire cauzata de planuri si anume pataratinele (paramele 87-89) exista pentru catargul principal si pentru artimon, si desi exista scripetii pentru montarea lor si pentru trinchet, in imaginea 3 nu apar. Tu ce parere ai, nu exista sau e pur si simplu o greseala in plan ? Am intins sarturile si straiurile deja si sunt din nou in ceata.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Asa este. N-am ajuns acolo, dar, daca mi-ai zis m-am uitat si io pe planuri si nu apar. Dar trebuie musai. Io zic sa faci aceiasi procedura ca la arborele mare.

      Ștergere
  5. Am onoarea sa va salut! Multumesc pentru sfaturi! Pentru mine au fost de mare folos. Sunt convins ca voi finaliza cu succrs. voi incerca sa pun si eu niste poze. Intrebare: deAgostini o sa scoata si alta corabie? Ma intereseaza H M S Victory, desi sunt convins ca gradul de dificultate este mult mai mare. Va multumesc!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Daca ti-am putut fi de folos, chiar ma bucur.
      Din cate am auzit eu, DeAgostini va mai scoate ceva dupa SIB. Imediat ce se va termina SIB-ul, cel mai probabil va scoate o sectiune a SIB-ului, asa cum a facut si la rusi. Apoi o alta corabie, fie HMS Victory, fie HMS Sovereign of the seas. Precis, precis,... nu stiu.

      Ștergere
  6. buna ziua.
    am si eu o nelemurire cu pavilioanele. am primit pe cele cu crucea malteza iar in videoclipul de prezentare apar pavilioanele (mai putin cel din pupa) cu insemnele armadei spaniole.deasemenea dupa cercetari pe net blazonul pupa este cel al familiei de Medici.Artesania Latina in kit-ul original are
    pavilioanele pe care le avem si noi. deasemenea am gasit 3 galioane cu acelas nume, se pare ca al nostru este cel cu deplasament de 500/600 t si 24 tunuri facand parte din Armada de Flandes si scufundat in 1611. Dvs avetzi ceva info mai exacte? ce tip de pavilioane vetzi folosi?
    Astept replay-ul dvs si va multzumesc anticipat. salutari !

    RăspundețiȘtergere
  7. In privinta navelor de epoca cu aceasta denumire si eu m-am documentat nitel.

    Nave de la sfarsitul secolului al XVI
    1. SIB 750 tone, 1580, The Spanish Armada, Colin Martin & Joffrey Parker, pg.20;
    2. SIB 600 tone, idem pg.29;
    3. SIB - construit in 1596, Bahia, Cadiz;
    4. SIB - 400 tone, construit pentru generalul Urquila in anul 1599;
    Nave aparute sub acelasi nume in lucrarea lui David Goodman, Spanish Ship 1615-1668.
    5. SIB - 577 tone, anul 1616;
    6. SIB - 761 tone, anul 1616;
    7. SIB - 456 tone, anul1627;
    8. SIB - 726 tone, anul1635;
    9. SIB "GRANDE" construit intre anii 1684? - 1706;
    10. SIB "PICCOLO" construit intre anii 1684? - 1693
    Nu am pretentia ca enumerare de mai sus este eshaustiva si extrem de corecta.
    Care e SIB-ul nostru numai Cel de sus stie.
    Cel mai probail, SIB-ul nostru este un galion generic care, de fapt nu a existat nicodata.
    De aceea io zic ca nu are rost sa-ti faci mari probleme.
    Nici cu pavilioanele nu m-am hotarat inca. Cel mai probabil voi folosi modelele furnizate, dar, le voi imprima pe panza. Mai e pana la pavilioane si mai am timp sa ma gandesc.

    RăspundețiȘtergere
  8. Buna ziua,
    Dl. Leo, am o mare rugaminte la dvs. nu reusesc sa fac rost de un cavalet pe comanda, tot am sunat la ei si ma duc cu presul ca peste 3 saptamani, au trecut vreo 6 si tot nimic am sunat din nou si la fel sa mai astept. Dvs. daca tot v-ati facut unul din nou .. cel care il aveti deja cumparat de la ei.. nu-l vindeti? Sunt din Bucuresti, sau daca nu-l mai aveti poate ma ajutati cu o baza macar ? Astept raspunsul dvs.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Prietene, eu nu vand nimic, dar, o bere, o tarie, o aia, aia, nu refuz. Asa ca pot sa-ti dau cavaletul la care baza e ok iar lateralele usor "maltratate" de mine. Lasa-mi un telefon, e-mail, ceva, pe care nu le voi face publice si stabilim detaliile.

      Ștergere
  9. Salut LEO !Azi am nimerit pe acest blog si sunt placut impresionat de calitatea lui.
    Din lipsa timpului sunt foarte intarziat cu constructia galionului.
    Am intrerupt in faza de montare a captuselii navei pentru a avea acces facil la montajul in interior a unui sistem de iluminare cu felinare cu leduri . Nu sunt inca multumit de calitatea felinarelor obtinute asa ca m-am impotmolit si nu am mai avansat. Va trebui sa refac si placarea puntilor pentru a masca traseele de fire electrice....etc.
    Mi-a placut foarte mult metoda ta de constructie a ferestrelor si usilor si am apreciat altruismul tau in ajutorul oferit celorlalti navomodelisti .
    Apelez si eu la ajutorul tau pentru a-mi trimte fisierul CAD pentru debitarea laser (daca ai si materialele necesare dispensabile, sunt dispus sa le achizitionez contra cost pentru a scuti din timpul si grija procurarii lor).
    Multumesc!
    Cu stima ! Leo (coincidenta de porecla)

    Ma poti contacta la:
    bogdanleonida@yahoo.com




    Ma poti contacta pe adresa

    RăspundețiȘtergere
  10. salut
    ma numesc mihai si vreau sa-mi scot palaria .
    ai facut o lucrare super.
    pe cand si velele?
    sa ai spor

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc pentru aprecieri.
      Pana la vele mai am. Din cauza lipsei de timp am ramas putin in urma.

      Ștergere
  11. Buna seara si La multi ani!

    Voiam sa te intreb de ce ai legat tu catargul principal, de trinchet sau de bompres, asa cum era indicat de Dea?

    Din ce vad in poza ta, este de trinchet.

    Seara buna!

    RăspundețiȘtergere
  12. Am legat straiul de care vorbesti de gaura din capul etravei. Legatura ocoleste pe abele parti atat trinchetul cat si artimonul. Am pus o poza cu explicatii. Daca o maresti poate iti dai seama cum am facut eu.
    Numai bine.

    RăspundețiȘtergere
  13. Dintr-o eroare am pierdut comentariul lui royan32.
    Iata-l totusi salvat dupa o copie de rezerva:

    "Buna, Te rog sa-mi raspunzi si mie la cateva intrebari, daca vrei bineanteles. Ai putea sa-mi recomanzi ceva pt studierea corabiilor, pentru ca pe site-urile romanesti am gasit foarte putin si aproape nesemnificativ. Pe alte site-uri am gasit cate ceva dar imi este foarte greu sa traduc, am doar internetul la dispozitie. Ma intereseaza corabii tip velier, inclusiv asta pe care o construiesti, galion. Ma intereseaza inclusiv manevre pe mare. As vrea sa-mi spui, daca se poate, care este denumirea celor 3 catarge: tinchet artimon catarg mare?? (aici n-am inteles, se chiama chiar asa sau are o alta denumire?) Grijelele sunt corzile impletite ca niste scari? - asta chiar e o denumire pe care n-am gasit-o pe nicaieri. Multumesc mult..."

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Iata si raspunsul meu pentru royan32:

      Am sa incerc sa-ti raspund atat cat ma pricep. Sa le luam pe rand:
      1. Pentru modelism naval iti pot recomanda:
      - Historic Ship Models; autor Wolfram Zu Mondfeld; se gaseste pe net in format pdf.
      - Rigging of Period Ship Models; autor Lennarth Petersson; se gaseste pe net in format pdf.
      - Ship Modeling from Stem to Stern; autor Milton Roth; se gaseste pe net in format pdf.
      - Spanish Galleon 1530-1690; se gaseste pe net in format pdf.
      ...si multe altele, din pacate, toate in limba engleza. Un studiu al acestei limbi este de baza in vremurile de azi.
      Din pacate, in limba romana, nu pot sa-ti recomand nimic in afara de unele dictionare marinaresti pe care le poti gasi de vanzare pe net sau anticariate.
      2. Pentru denumirea catargelor si nu numai, poti sa consulti pe net un dictionar marinaresc destul de bun pentru familiarizarea cu termenii comuni din marinarie, aflat aici: http://www.marina-tulcea.ro/informatii-utile/dictionar-marinaresc.html.
      Catargele (arborii) se cheama chiar asa cum ai scris. Vezi dictionarul mai sus mentionat.
      3. Chiar asa se cheama saula (coarda) care formeaza scarile sarturilor. Acum eu nu vreau sa-ti fac niciun repros, dar, termenul respectiv se gaseste si in DEX. Vezi http://www.webdex.ro/online/dictionar/grijea.
      In speranta ca ti-am fost de folos, te salut si spor la documentat.

      Ștergere
  14. Multumesc mult pentru raspuns!
    Nu pentru modelism ma intereseaza informatiile, ori la tine pe blog am gasit componentele navei :)))))))
    O sa ma uit si pe link-urile date de tine oricum.
    Nu am idee despre termenii usati pe nava, asta ca sa iti fac un tablou mai clar.
    In Dex(fie vorba intre noi, nu in ala de pe link-ul dat de tine, unde imi da ca n-a gasit definite pt cuvantul grijea http://www.webdex.ro/online/dictionar/grijea) am cautat grijela - din necunostinta, evident. Chiar si daca as fi gasit grijea n-as fi inteles ce e. Mi-ar fi placut sa gasesc un desen cu nava si cu denumirea componentelor, in fine.
    Daca as fi fost in ro poate gaseam pe unde sa ma interesez, d'aia am zis, ca gasesc pe alte site-uri, sau pur si simplu ma pot duce la o biblioteca, dar mi-e greu sa le traduc in romaneste, neavand habar de care parte se apuca barca, repet :)))))) Si in dictionarul de navigatie nu e grijea, ori mie ala imi trebuia! http://www.scribd.com/doc/49460877/Dictionar-de-navigatie
    La dictionarul de la marina imi da eroare ca nu-l gaseste, o sa ma descurc eu.

    Oricum, merci pentru raspuns, te salut si eu(adica o ea)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Uite inca cateva surse de informare:
      - tipuri de corabii: http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_historical_ship_types
      - cate ceva despre arborada si greement: http://ro.wikipedia.org/wiki/Catarg
      - cateva notiuni de marinarie si termeni marinaresti: http://www.rna.ro/servicii/PersNavigant/agrement/marinarie/Marinarie.pdf

      Incepe cu astea. Dupa ce le stapanesti nitel sunt convins ca o sa-ti fie mai usor sa te documentezi si sa cauti exact ceea ce te intereseaza.
      Ma bucur ca "o ea" are curiozitati, poate chiar pasiuni, pentru un domeniu destul de barbatesc, dar foarte frumos. Bravo!!!

      Ștergere
  15. Ha, ha, ha! Sincer isi spun ca n-as fi avut nici un fel de curiozitati, poate doar "ce barca frumoasa" - intotdeauna am crezut ca asta este o parte "rezervata" celor care se pricep. Intamplarea face ca m-am apucat sa scriu ceva, actiunea are loc pe un velier in sec 16-17, iti dai seama ca e inevitabil sa nu ating si barca precum si anumite manevre pe mare - deci nu pot scrie ca atunci cand te apropii de port opresti motoarele :)))) Intr-adevar poate fi inedit faptul ca o femeie s-a apucat sa scrie asa ceva, dar pana la urma nu este atat de iesit din comun: sunt femei care navigheaza si femei-militar, chiar si la vremea aia, deci...de ce nu?

    Merci oricum, clasificarea corabiilor am mai gasit-o, pe mine ma interesau velierul si galionul, desi undeva am gasit ca galionul ar fi velier, adica velierul ar cuprinde un anumit tip de barci, dar nu cred. Galionul era mai greu de manevrat si avea si o cala mai mare, se incarca mai mult, era preferat mai mult pentru comert; in timp ce velierul era mai rapid...
    Iti dai seama ca anumite lucruri chiar trebuie sa le visez. In plus de asta, tot cautand si cautand se descopera lucruri intersante si te gandesti de ce oamenii prefera sa puna etichete gen "la aia se pricep doar marinarii", pt ca pana la urma nici nu-mi trebuiesc cunostinte la nivel...eu stiu, marinaresc.
    Distractia mare a fost cand mi-am etalat cunostintele in fata cuiva, barbat, si el a fost cam surprins :)))))))))))))))))

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Sa nu fiu inteles gresit. Nu sunt defel misogin. Numai ca e un pic neobisnuit.
      Iti doresc spor la scris si vant din pupa, daca tot ai intrat in lumea marinariei.

      Si hai sa te mai amuzi un pic. De meserie sunt inginer, dar nu am nicio treba cu marinaria. Din contra as putea spune. Lucrez intr-un institut de aviatie. Asa ca… nici mie nu mi-a fost usor.

      Ștergere
  16. Nu e vorba de misoginism aici, ci chiar de ceea ce spui, neobisnuitul situatiei. Sa fim seriosi, femeia n-a avut incorporat de la natura sistem de navigatie, si aici nu e vorba de feminism sau misoginism ci de fapte constatate, ea avand abilitati multitasking. De aceea nici nu prea sunt interesate (femeile) de chestii de genul asta, inclusiv de soferie, poate ti se pare aiurea afirmatia dat fiind numarul mare de soferite la ora actuala, deh, schimbari se mai intampla si in constitutia noastra in atatea generatii. In timp ce barbatii trebuiau sa stie unde este nordul si sa vaneze, deci...Cand am aflat chestia asta mi s-a lamurit si nedumirerea cu privire la faptul ca barbatii au dificultati in a cere informatii pe strada, ei spera ca propriul sistem de navigatie nu va da gres, desi se trezesc si ei in situatii de genul "acum faceti o intoarcere in u" :))))))))

    Nici eu n-am nici o tangenta cu scrisul si cu atat mai putin scrisul despre corabii si mare. Intamplarea a facut sa intru in contact cu acesta lume....scriitoriceasca si la indemnul cuiva sa-mi pun fantezia pe foaie. Si mai ciudat a fost cand m-am trezit in cap cu o poveste intreaga, mi-am dat seama ca nu o pot scrie in cateva randuri si sa vedem ce-o iesi! Oricum, sa pui pe foaie ceea ce visezi e al naibi de greu. Acum sa vedem. Multumesc pentru urare!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Daca mai urmaresti, macar din cand in cand, acest blog vei avea ocazia sa mai intalnesti si alte denumiri specifice din marinarie.

      Un alt mic dictionar de termeni marinaresti folositi de Jules Verne prin romanele sale. http://julesverne.scriitor.org/varia/dictionar.htm

      Ștergere
  17. Aaa, bine, fii convins ca o sa mai intru pe blog...:))))))))
    Mutumesc oricum pentru ajutorul acordat!

    RăspundețiȘtergere
  18. buna seara

    Revin cu o alta intrebare. atzi verificat velele ? am impresia ca ochetzii de prindere pe vergi sunt cusutzi pe fatza nu pe dos cum ar trebui. Am revazut si clipul de pe dvd. Alte materiale alta calitate, alte pavilioane. Se pare ca "trebuie sa ne ferim de greci chiar si atunci cand fac cadouri" se confirma. Artizanal ieseau mai frumoase corabiile (bocaportzii) pe care le facem spre vanzare la nava pentru Suez. Am crezut ca acest galion este o replica nu un bluf. Multzumesc anticipat pentru raspuns. O seara buna si spor la treaba!.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nici nu am desfacut cele doua reviste cu velele de pana acum. Dar stiu la ce te referi. Sunt cam naspa, recunosc. Cel mai probabil am sa le modific sau chiar am sa le refac de la zero. Cel mai probabil am sa refac si pavilioanele si am sa le fac din panza. Nu stiu inca.
      Daruri de la greci... hmmm... poate pe vremea Troiei si a frumoasei Elena. Noi am platit totusi.
      Sincer, asta... "Artizanal ieseau mai frumoase corabiile (bocaportzii) pe care le facem spre vanzare la nava pentru Suez."... n-am prea inteles-o. Din modelism se poate aluneca destul de usor, dar de nedorit, catre artizanat, care, la randul sau, aluneca de cele mai multe ori catre kitsch.
      In ceea ce priveste "autenticitatea" acestei machete, cred ca am mai zis. Dupa parerea mea ea nu reprezinta vreun galion "Sfantul Ioan Botezatorul", desi au fost destule cu acest nume. Mai de graba este modelul unui galion generic spaniol din sec. XVII decat un galion construit in Toscana. Spre exemplu, vei gasi acelasi galion, cu foarte mici diferente, facut de firma Occre, sub numele de "San Marcos", galion spaniol sau portughez, ambele tari avand nave cu acest nume chiar daca in epoci diferite. Mai mult, macheta galionului Sf. Ioan Botezatorul de la Occre difera de macheta aceluiasi galion facuta de firma Artesania Latina, cu toate ca ambele machete au fost construite dupa aceleasi planuri, diferentele fiind mai mult de ordin ornamental.
      Intre noi fie vorba nici nu-i mare nenorocire. Crezi ca exista planuri autentice ale navelor celebre pe care modelistii le reproduc de zeci de ani? Cu siguranta nu. Planurile actuale, chiar planuri tip admiralty, pentru muzeu, au fost concepute de diversi istorici navali impreuna cu modelisti de meserie, avand ca surse izvoare scrise, mai putin planuri originale, stampe si tablouri de epoca, insemnari in diverse documente din arhivele navale si foarte putine epave din epocile respective conservate satisfacator. Si asta din dorinta de a expune in muzeele de specialitate nave de epoca. Asa ca, in aceasta materie, toata lumea poate contrazice pe toata lumea, nimeni nu poate contrazice pe nimeni, deci, "navigam in ape tulburi". Totusi trebuie sa se respecte niste reguli unanim acceptate. In general, modelistii de meserie, cei care participa la concursuri, nu lucreaza decat dupa planuri de muzeu, unanim recunoscute de catre federatiile de modelism. De altfel, in concursuri, nu sunt admise la sectiunea navala, modele “gen kit”, asa cum facem noi, cat de perfect ar fi realizate.

      Ștergere
  19. Buna seara,

    Felicitari pentru blog si pentru desavarsita executie a "Galionului SF Ioan Botezatorul". Eu personal va multumesc pentru sfaturile si ajutorul primit, gratuit, in a realiza si imbogatii nava.
    Am o singura intrebare, dupa ce se va termina aceasta editie, ce ne mai asteapta, ce va propuneti sa construiti in continuare?

    Alex Stanca

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc frumos pentru aprecieri. ☺
      Pai sa vedem ce ne mai ofera DeAgostini. Cel mai probabil va urma o sectiune tot a galionului Sf. Ioan Botezatorul asa cum a fost si la rusi. Vezi http://www.ship.deagostini.ru/ Pe asta inca nu m-am hotarat daca o fac sau nu. Parca nu ma incanta, dar, mai stii...
      Apoi mai vedem. Poate apare si la noi celebra HMS Victory, nava participanta la batalia de la Trafalgar sub comanda Lordului Nelson. ☺ ☺ ☺
      La fel de bine poate sa apara HMS Sovereingn of the Seas, o foarte frumoasa nava de secol XVII. ☺ ☺ ☺

      Ștergere
  20. buna ziua

    multumesc pentru raspuns si sunt de acord cu dvs. am hotarat sa ma inspir in mare parte dupa un galion
    replica din sec xvii - ANDALUCIA - facut de spanioli. acest galion a refacut drumul comercial din acea vreme intre anerica-asia-europa. referitor la bocaporti... am navigat cu fostele noastre nave si obisnuiam pentru un ban in plus sa facem corabii: modelul mai scump: corpul din lemn cioplit (bocaport) furniruit si modelul mai ieftin: corpul din carton intarit cu aracet si apoi furniruit(asta suporta si nisip ca balast fiindca influenta pretzul :)... frumoase vremuri... se castigau cam 60-100 usd la bucata :).

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Aha. Acum am inteles. Faceati "nave pe nave" si le vindeati prin porturile pe unde acostati. Frumoasa indeletnicire, si intradevar, frumoase vremuri.

      Ștergere
  21. Am o rugaminte la toata lumea. Cum toti apartinem aceluiasi "club" va rog sa lasati deoparte pronumele de politete. Altfel o sa ma simt mai batran decat sunt. ☺

    RăspundețiȘtergere
  22. Buna ziua,

    Felicitari pentru blog.
    O sa incerc sa ma apuc si eu de construit. Datorita lipsei spatiului, pana acum m-am rezumat doar la a cumpara revistele. Am vazut ca pe langa jucariile oferite de DeA ar mai fi necesare si altele. De asemeni si in cazul materialelor. Intrucat nu sunt un cunoscator, ai ceva sfaturi in legatura cu ce ar trebui sa am ca scule si materiale? Orice sfat e binevenit, acum ca setul este "in tipla" inainte sa stric ceva...

    RăspundețiȘtergere
  23. Nu prea stiu ce sa-ti zic ca e destul de dificil. Am sa incerc un mic rezumat.

    Materiale:
    - aracet
    - baitz pe baza de apa
    - ulei de in
    - set de culori acrilice
    - lac mat, preferabil la spray

    Scule:
    - set cuttere sau maner bisturiu cu lame de diferite tipuri
    - set de pile fine normale si eventual diamantate
    - smirghel (hartie abraziva), diferite granulatii
    - set de pensule
    - o foarfeca mai mare si o forfecuta mai fina
    - set de burghie intre 0.3 si 6mm
    - scule de gaurit manuale
    - o bormasina electrica
    - o minifreza cu setul de scule aferent
    - diverse tipuri de slefuitoare pe care le poti face singur
    - set de clesti pentru mecanica fina
    - diverse cleme si clesti pentru fixare
    - cateva pensete de diverse tipuri si marimi

    Dar, cel mai bine ar fi sa te uit pe acest blog, chiar de la inceputul lucrarilor, atat la galionul SIB cat si la Cuirasatul Bismarck. In primele postari (imagini) se vad o parte din materialele si sculele folosite de mine.

    Nu trebuie sa-ti faci mari probleme. Apuca-te de treaba si vei descoperii singur de ce ai nevoie. Mai "te dai singur cu capul de pereti", mai intrebi, si pana la urma reusesti.
    Bafta si spor!!!

    RăspundețiȘtergere
  24. Salutare, pe langa pataratine mai sunt cateva probleme. Am precizat si pe forumul unde esti si tu activ, sunt neclaritati destul de mari in planuri. De exemplu la etajul doi mai trebuie o pereche de scripeti, pt intinzatoarele de margini cu le-a botezat DeA. La etajul unu sunt 3 perechi de scripeti sub gabie, dar doar 2 sunt folositi pt balansine si intinzatoarele de margine. Si in planurile vergilor sunt scripeti lipsa. O alta problema e ca in imaginea 9 din planuri unde este trecut numarul manevrei, primul numar este de la catargul trinchet si al doilea de la catargul principal, trebuie sa consulti obligatoriu instructiunile. In imaginea 11 apar mai multe manevre legate la o cavila, asta nu cred ca se intampla in realitate, manevrele am presupus ca se leaga la cavile simetric fata de axa pupa prova a navei, in planuri e mult mai cudata treaba. Sunt sigur ca mai exista si alte probleme, dar am zis sa impartasesc ce am gasit pana acum, poate ajuta.

    Spor la crosetat in continuare.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multam pentru precizari. Citisem ce ai scris si pe Cartula. De acord cu tine. Sunt o gramada de inarvertente si in planuri si in instructiuni. Nu ma agit insa. O sa incerc sa le rezolv atunci cand voi ajunge la ele.
      Spor si tie.

      Ștergere
  25. sunt curios ce e dupa nr 100 si daca mertita sa le cumpar in continuare....va multumesc!!!! inca ceva,baza cavaletului se afla in numerele revistelor sau trebuie cumparat separat? mie mi le cumpara cineva din alta localitate si nu am ultimele numere,daia intreb,va multumesc inca odata si astept un raspuns.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Dupa nr.100 mai urmeaza inca 20 de numere pentru constructia unei sectiuni maestra.
      Cum sectiunea este la acceasi scara, fara sa exceleze in detalii si cam butucanoasa, pe mine nu ma intereseaza, insa,fiecare cum crede.
      Cavaletul trebuia comandat pina acum. A fost livrat separat pe baza de comanda. Anuntul cu tote detaliile referitoare la cavalet au fost publicate in revista prin vara. Acum cred ca e cam tarziu. Contacteaza eventual editura.

      Ștergere
    2. Multumesc!!!nici eu nu mai iau de la nr 100 dar ma descurc foarte greu cu constructia,sunt abia la nr 27,o sa vad ce fac,probabil va mai intreb pe dumneavoatra...

      Ștergere
    3. Aici, pe blog, gasesti toate etapele constructiei si te poti inspira, ca doar de aia le-am pus. Daca te incurci rau astept intrebarile.
      Bafta!

      Ștergere
  26. Răspunsuri
    1. Multumesc mult si... aceleasi urari inzecite tuturor. Sa ne vedem sanatosi, voiosi si iubiti in 2013!!!

      Ștergere
  27. Salut Leo. Am facut o pauza in construirea galionului iar acum reluat lucru si intanpin o problema si anume; in nr.83 sunt date o bagheta rotunda notata cu numrul O una patrata notata cu numarul 16 si una dreptunghiulara notata cu numrul 25,Acum in figura 83d ne spune sa taiem o bucata din numrul 16 dar nu specifica ce dimensinune trebuie taiata ,ne uitam in imaginile 83e si 83 f si constatam ca acest nr. 16 are o forma rotunda cand de fapt el in pachetul de baza are forma patrata.Te rog ajuta-ma ,stiu ca nu e o problema de actualitate,tu esti colacul nostru de salvare. Multumesc.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Acolo este o gresala in mod evident. Inlocuieste "16" cu "O". Imaginile 83e si 83f sunt gresite
      Deci:
      - Coloana catargului mare se executa din bagheta rotunda.
      - Capul coloanei, deasupra gabiei, se executa din bagheta cu sectiune patrata si lungimea de 28mm.
      - Se monteaza coloana pana la jumatatea gabiei si se rigidizeaza cu falcile (18), apoi capul coloanei. Intre coloana si cap se poate pune un mic cep fcut dintr-o scobitoare.
      - Lungimea coloanei catargului impreuna cu capul cu sectiune patrata trebuie sa fie de 250mm, conform tabelului aflat pe plansa 1 din planurile date.
      - Vezi si plansa 2 unde este desenul catargului respectiv.
      - Atentie!!! Planurile nu sunt chiar la scara 1:1. Eventualele cote masurate pe desene (va fi necesar) vor fi imultite cu 1.1 pentru a afla dimensiunea corecta.
      - De acum inaite trebuie sa studiezi atent planurile date si tabelul aflat pe plansa nr.1.
      - Arente iar!!! In tabelul de care zic este gresita lungimea arboretului zburatorului (acelasi catarg). lungimea arboretului este 150mm, nu 105mm cum scrie in tabel. Dar asta cred ca am amintit la vremea respectiva.

      Ștergere
  28. am vazut pe pagina de pornire ca ai mentionat ca nu ai mai facut genul acesta de modelism. ce fel de modelism ai mai facut?.... militar?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Uita-te pe cele doua pagini dedicate Salonului National de Modelism Militar. Acolo, la sfarsit, sunt prezentate machetele pe care le-am expus. Este vorba de machete pentru suflerii (tuneluri) aerodinamice.

      Ștergere
  29. La multi ani!
    Cat de 'adanc' trebuie montat bompresul? Se intersecteaza cu trinchetul sau dimpotriva, nu intra deloc in spatiul interior?
    Verga artimonului (piesa 59) este desenata cu o grosime destul de mare in planuri, dar figureaza cu diametrul de 4mm in tabel. Care ar fi dimensiunea corecta?

    Multumesc si bafta!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Bompresul se infige pana se propteste in trinchet. Sunt corecte dimensiunile din tabel.

      Ștergere
  30. La multi ani productivi!
    Pregatirea dumneavoastra (cred si militara) lucreaza productiv pentru toata lumea. Am observat ca modelistii nu sunt dispusi sa-si ajute "confratii". Munca dumneavoastra (dubla, galion si blog) poate deveni "Manual". Cei interesati au obtinut informatii, "muncite" de dumneavoastra ani buni. Bucuria pe care o raspandinti ajuta si mobilizeaza. Multumim pentru solicitudine. Am "cumparat" mici trucuri de modelisti si am impartasit neconditionat experientele reusite. Galionul SIB este al saptelea model (toate din Kit)si tot am fost surprins de tenacitatea dumneavostra. Repede: Viking, galionul San Francisco, goeleta Independence, Sultan-ul, Santa Maria, si salupa de pe Endeavour. Sigura care s-a apropiat de "cerinte" a fost Santa Maria. Pentru copii, impreuna cu profesorul de modelism din Ramnicu-Valcea, am proiectat si realizat un model (usor). Modelul meu este expus in primaria Ramnucului.In Ramnicu-Valcea, in fiecare an, avem concurs de navomodele, organizat de Palatul Copiilor. Un cetatean britanic s-a stabilit in orasul nostru si a adus colectia sa de 16-18 nave diverse( cam de marimea Bismack-ului), toate cu RC . Incercam sa ne strangem, cei cu acesta pasiune (cateodata "periculoasa").
    Pentru arborada SIB, am colorat piesele cu un amestec de: pref mina creion cu lac nitro mat. Pentru patina am testat cafeua (mai ales la panze) si zeama de coaja de nuc (un colorant salvator}.
    Am sa urmaresc cu interes munca dumneavostra.
    Cu deosebit respect,
    ... un beneficiar din Valcea

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Iti multumesc pentru frumoasele cuvinte si iti doresc numai reusite modelistice.

      Ștergere
  31. Salut Imi zici si mie cu cat se vinde moldelul?Recent am terminat-o de asamblat si sunt curios cu cat se vinde.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu sunt magazin de antichitati, evaluator, etc. In principiu, o macheta, in functie de complexitate si acuratetea executiei poate sa nu valoreze nimic, sau poate sa valoreze cateva mii de euro.

      Ștergere
  32. Si acest model de ce nu are carma?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cum sa nu aiba. Are ditai carma. Daca te referi la "roata aia cu manere" - timona pe numele ei, care misca carma - intradevar n-are pentru simplul motiv ca nu se inventase in acea epoca.

      Ștergere
  33. Mersi pentru raspunsuri.Apropo ai reusit o corabie impresionanta demna de ce am putut realiza eu.Poate mai adaugi poze cu moldelul tau. Pa pa

    RăspundețiȘtergere
  34. salut Leo. coloana catargului mare(33)care are un capat cu 10 mm. iar celalalt de 8 mm.,de unde trebuie sa tai pt.a o aduce la dimensiunea de 250mm conform planurilor, iar a doua intrebare ; marul de catarg are o gaura , cum trebuie lipit, cu gaura in jos sau sus ? multumesc mult.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Am uitat faza cu marul. Marul se infige cu gaura in arboretul catargului, dar, o sa-mi zici ca nu intra. Corect. Uite cum faci:
      Dai o gaurica cam de 1.5mm, adanca cam de 2mm in capul arboretului. Lipesti o scobitoare la gaurica. Scurtezi scobitoarea ca sa mai iasa din arboret tot cam 2mm si infigi maslina, pardon, marul in scobitoare, tot lipit.

      Ștergere
  35. Uite cum iti propun:
    Bagi catargul prin gaura lui cu partea de 8mm in jos, pana se sprijina pe chila.
    Apoi vezi ca partea subtiata (8mm) sa nu depaseasca nivelul covertei.
    Daca depaseste, tai din partea subtire atat cat este necesar.
    Scoti catargul din gaura si il faci la lungime asa cum scrie in tabel.

    RăspundețiȘtergere
  36. Salut. Cand spui ca materialul din velele furnizate este jenant, la ce te referi? la calitatea materialului, la cusatura sau la faptul ca este incompleta?

    RăspundețiȘtergere
  37. La tot ce ai zis. Material, lucratura grosolana, lipsa grandeei, ochetii aiurea, cusaturile de ferte aiurea, etc.

    RăspundețiȘtergere
  38. salut Leo ! dupa ce ai realizat legaturile ( ate, sfori) ,le-ai tratat cumva cu lac? par mai ferme si luceoase. multumesc.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu, in niciun caz. Numai in zona de voltare la cavile sau tacheti mai folosesc fixativ de par.

      Ștergere
  39. Salut Leo! am si eu o rugaminte: poti posta, te rog, planul cavaletului pe care l-ai facut?
    Multumesc!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Imi pare rau, dar nu am cum. Modelul l-am facut intr-un program de proiectare - CATIA - iar prelucrarea pe o masina CNC.

      Ștergere
  40. Buna dimineata, dle. Leo. Aveti un blog foarte frumos. Felicitari. Imi puteti spune si mie de unde ati comandat macaralele triple, precum si barcuta? Va multumesc!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Macaralele le-am comandat aici: http://navomodelism.ro/category.php?id_category=21
      Barcuta am facut-o eu, nu este de-a gata de undeva.

      Ștergere
  41. sal! te rog sa-mi spui Leo,peste fileurile de bordaj cu care captusesc corabia (abia sunt la nr 34) este ceva care vine pus si imita culoarea corabiei? tre sa recunosc ca fileurile nu le-am pus asa cum as fi vrut,adica de nota 10 si eram curios daca mai vine ceva dupaia ca sa pot remedia micile imperfectiuni....multumesc!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Corabia are doua straturi de bordaj. Primul cu niste file mai groase deschise la culoare si al doile cu file de furnir de mahon care dau culoarea finala a corabiei. Toate corecturile se fac inainte de aceasta a doua filare cu filele de mahon.
      Deci, dupa prima filare, chituiesti, slefuiesti de cate ori este nevoie pina corpul iese brici. Apoi te apuci de a doua filare care trebuie facuta si ea cu atentie.
      Pe blog sunt puse aceste etape.

      Ștergere
  42. Buna seara !

    Mii de multumiri pentru munca pe care o depuneti, fara instructiunile de aici ma lasam de sportul asta devenit "extrem" din cauza celor de la DeAgostini. Am o mare problema...in figura 84g, ni se spune sa lipim traversele si barele pe arborele gabier trinchet, folosind masurile pentru distanta indicata in plan...Eu unul de 2 zile sunt in zona crespuculara si in afara de distanta de 28mm de la gabia catargului trinchet nu am mai vazut alte dimensiuni. Puteti cumva sa imi spuneti dimensiunile de montaj ale traverselor si barelor pentru toate catargele, coloana, gabier si erboret ? multumesc mult !

    RăspundețiȘtergere
  43. Din pacate eu am catargele montate si nu mai pot sa-ti spun dimensiunile, dar... foloseste planurile.
    In planuri nu sunt specificate dimensiunile si ceea ce e si mai rau nu sunt la scara 1:1 ci la o scara nitel mai mica.
    In consecinta masori cu o rigla dimensiunea in plan si o imultesti cu 1.1 pentru a obtine dimensiunea reala. In principiu, pentru unele componente ar trebui sa obtii aceleasi dimensiuni ca in tabelul din plansa 1. Si in tabel sunt unele inarvertente pe care le-am semnalat la vremea lor.

    RăspundețiȘtergere
  44. Multumesc mult !!! si tabelul dumneavoastra de pe forum, cu dimensiunile catargelor a fost mana cereasca !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cu mare placere. Nu stiam ca urmaresti si forumul. Si acolo s-au facut precizarile de rigoare.
      Timp si spor sa ai!!!

      Ștergere
  45. Gata! Am terminat ! O parte din reusita mea ti se datoreaza si tie Leo. Multumesc ! Am sa urmaresc in continuare activitatea ta. Succes!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Sincere felicitari pentru ducerea la bun sfarsit a lucrarii. Daca ti-am fost macar nitel de ajutor nu pot decat sa ma bucur.
      Pacat ca eu nu pot sa vad lucrarile voastre, dar, cu certitudine, sunt reusite.

      Ștergere
  46. Felicirati,Batrane! Ai dus la bun sfarsit o lucrare de care merita sa fi mandru.
    Am urmarit de-a lungul timpului seriozitatea cu care ai abordat lucrarea, felul in care ai progresat, rabdarea cu care te-ai documentat si ai lucrat.
    Felicitari la maxim!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc, prietene. Cuvintele tale frumoase sunt importante pentru mine.

      Ștergere
  47. maestre,am ajuns cu constructia corabiei la nr 65,sunt acolo niste manere de punte si inele de punte,8 la numar,scrie sa le lipesc pe partea interioara a parapetului,dar nu-mi arata numai doua in poza unde-s lipite,te rog spune-mi unde trebuie sa le lipesc ca nu-mi dau seama,o poza ar fi bine venita...multumesc!!!!!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da, stiu la ce te referi si, intradevar, e cam neclar.
      Draciile ale se numesc "coarne de cerb" si la ele se vor volta niste manevre ale velelor. Nu se vor folosi toate dar dau bine la design. Uite cum faci:
      Ai 4 tunuri in fiecare bord. Lipesti coarnele de cerb (3 la numar) pe partea interioara a parapetului, intre tunuri, atat la babord cat si la tribord.
      Iti mai raman doua. Una se va pune in gabia arborelui trinchet si una in gabia arborelui mare asa cum este indicat in planurile primite.
      Cred ca e destul de clar si fara poze.

      Ștergere
    2. Multumesc!!!!! Sper sa ma descurc.Cand vin puse velele si panzele e mai greu ca si pana acuma?

      Ștergere
    3. Pana acum a fost parfum. La vele si manevre incepe maiestia.
      Bafta!

      Ștergere
  48. Buna seara!
    Am si eu nelamurire. In data de 25.02.2013 "Am ridicat trinca si am facut legatura fungii", ati folosit 2 macarale de la Amati pentru legatura cu catargul trinchet. Celelalte 4 se folosesc intocmai la catargul principal si respectiv artimon?
    Va multumesc si va rog sa scuzati exprimarea diletanta.

    RăspundețiȘtergere
  49. Stai linistit. Nimeni nu s-a nascut imvatat.
    Initial asa am vrut, sa folosesc macaralele triple si la arborele mare si la artimon. In final am pus numai la trinchet si arborele mare. La artimon, funga vergii mari si cea a zburatorului le-am legat cu macarale duble catre pupa, cum e normal. Funga velei latine am legat-o catre prova de acel stalp din fata catargului. Daca te uiti atent pe poze, cel putin pentru artimon, se vad legaturile fungilor.

    RăspundețiȘtergere
  50. Where can I buy this kit?
    fisherkng@yahoo.com

    RăspundețiȘtergere
  51. Concurs pe pagina de Facebook Inmedio
    in cazul in care ati terminat Galionul Ioan Botezatorul, postati o poza a corabiei si castigati automat un voucher de 25% discount pentru orice revista doriti.

    Mai multe informatii puteti gasi aici: https://www.facebook.com/pages/Inmedioro/379572928782209

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Am pus si eu o poza cu SIB-ul meu. Daca v-a placut ce mi-a iesit astept voturile voastre.

      Ștergere
  52. Buna ziua, mi-ati putea da un link cu forumul unde a postat KIV la aceasta adresa de email va rog frumos? adresa este: andrey_rc15@yahoo.com
    Multumesc anticipat.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Iata: http://www.ship.deagostini.ru/forum/viewtopic.php?f=31&t=380&start=20
      Din pacate kiv149 si-a sters de pe acel forum sute de poze. Nu ma intrbati de ce ca tot nu va spun. Pozele sterse au fost trimise personal celor interesati cu rugamintea de a nu fi publicate "in extenso" pe alte forumuri sau bloguri. Catre sfarsitul lucrarii, kiv149 a revenit si a reanceput sa publice imagini cu lucrarea lui. Mie mi-a trimis personal toate pozele, care, in acest moment nu mai sunt pe site-ul de mai sus. Cum nu am acceptul lui de a le distribui, imi pare rau, dar, cu aceste imagini nu pot ajuta pe nimeni. Daca ai rabdare sa cauti, pe una din pagini isi publica o adresa de contact pentru cei care vor pozele sterse de pe site. Recunosc, e mai dificil de gasit fiind si in limba rusa.
      Succes!

      Ștergere
  53. salut...felicitari..am vrut sa te intreb domnule Leo ce parere ai despre noul corabie de la chioscuri ...merita banii?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu ma pot pronunta daca merita sau nu. Fiecare cum crede. Pot sa-ti spun insa ce eu am sa o cumpar, asta daca mai apare. Am inteles ca ar fi unele probleme. O sa vedem.

      Ștergere
  54. Buna ziua, m-ati putea ajuta cu ferestrele si usile facute in autocad daca zic bn, cele date de Dea lasa mult de dorit, adresa mea e-mail este andrey_rc15@yahoo.com, v-as fi foarte recunoscator daca m-ati putea ajuta... si a doua intrebare, vopseaua acrilica siena arsa de unde ati cumparato?
    Va multumesc pentru indrumarea de a-l gasi pe KIV ca sa zic asa si felicitari pentru terminarea galionului, este o lucrare impresionanta!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ti-am trimis e-mail cu fisierul solicitat si alte precizari.
      Multumesc pentru aprecieri.
      Bafta la finalizarea galionului!

      Ștergere
  55. Buna ziua,

    In primul rand va felicit pentru cum a iesit galionul. As vrea sa spun ca si la mine va iesi la fel, dar nu va fi asa. Am facut ceva greseli pe parcurs si acum incerc pe cat posibil sa le corectez. Una dintre ele este legata de pzitionarea orificilor pentru catargul trinchet. Din pacate greseala nu pot sa o corectez, asa ca as dori, daca se poate, sa imi spuneti care este inaltimea coloanei arborelui trinchet de la puntea superioara la gabie. Eu nu voi putea cobora acest catarg mai jos de puntea unde este amplasata soba.
    Va multumesc anticipat,
    Radu P.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Imi pare rau ca nu te pot ajuta. Nu stiu pe de rost o dimensiune iar corabia nu mai este in posesia mea.

      Ștergere
    2. Va multumesc oricum . M-am gandit ca voi calcula distanta pana la aceea punte si voi scadea din lungimea totala a coloanei. Rezultatul ar trebui sa fie cat de cat corect. Multumesc de sfaturile din acest blog.

      O zi buna,
      Radu P.

      Ștergere
    3. Si totusi trebuie sa va mai deranjez cu o intrebare , daca va amintiti cumva . La nr.83 falcile de gabie (18) sunt confectionate din ceva anume pentru ca eu nu gasesc referinta ?
      Multumesc mult.
      Radu P.

      Ștergere
    4. La numarul 80 ai primit o placuta din placaj decupata laser pe care se gasesc acele piese (18) petru toate cele trei catarge; trinchet, catargul mare si artimon. In mod normal, pana acum ai construit bompresul unde nu era nevoie de aceste piese. La nr. 83 incepe constructia trinchetului. In imaginea 83f se arata montarea acelor piese intre trinchet si gabia lui, dar, repet, piesele cu pricina au fost furnizate la nr.80.

      Ștergere
    5. Va multumesc . Le-am gasit. Voi incerca sa lucrez mai ordonat.

      Ștergere
  56. Buna seara, am si eu cateva intrebari (daca nu te deranjez): de unde ai comandat vitrina? Si ce bait de apa folosesti? Multumesc anticipat pentru amabilitatea de a-mi raspunde!
    Dragos

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Vitrina, evident fara geamuri si montaj, am comandat-o la un prieten modelist din Galati. Daca te intereseaza lasa-mi aici un e-mail si te pun in legatura cu el.
      Acesta este baitul pe care il folosesc: http://www.cartula.ro/forum/index.php?app=core&module=attach&section=attach&attach_rel_module=post&attach_id=29236
      Ieftin si bun cumparat de la Bucur-Obor.

      Ștergere
    2. Tipul de care iti ziceam mai sus are toate datele de contact pe acest site: http://www.modele-nave.com/
      Daca esti interesat de vitrina contacteaza-l cu incredere.

      Ștergere
    3. Multumesc mult pentru raspuns! Adresa mea de e-mail: dragos.sc@gmail.com
      Sarbatori fericite!

      Ștergere
  57. Salut, Leo, imi cer scuze daca te deranjez din nou, mai ales dupa atata timp de la incheierea publicarii kit-ului ... Asta e, unele probleme de sanatate ma impiedica sa lucrez in ritmul in care as vrea eu ... Pe scurt, poti sa-mi spui, te rog, de unde ti-ai procurat tunurile mai scurte, pentru coverta? Nu reusesc sa gasesc nicaieri, iar link-ul mentionat in blogul tau nu mai este activ ... Iti multumesc anticipat si pentru raspuns dar mai ales pentru toate datele deosebit de interesante publicate in blogul tau! Toate cele bune!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Tunurile le-am comandat cu mult timp in urma la un coleg de pe forumul Cartula. Din pacate nu mai activeaza. Si-a inchis si site-ul. Iti recomand sa incerci la:
      http://navomodelism.ro/search.php?tag=tunuri+navomodele sau http://www.modele-nave.com/barci/category/19-armament
      Sunt baieti de gasca si sigur te pot ajuta.
      Bafta multa!

      Ștergere
    2. Sa fie! Multumesc mult pentru raspuns si pentru ca ai avut amabilitatea de ascrie acest blog, deosebit de interesant! Toate cele bune!

      Ștergere
  58. Buna ziua,

    Azi am descoperit acest blog...cu numai 2 -3 numere inainte de a termina galionul.

    N-am facut modelism pana acum (nici nu cred sa mai fac datorita varstei - 64) si nu mi-am inchipuit ca se poate ajunge la o adevarata arta, asa cum se vede in imagini.
    Chiar daca sunt convins ca n-as fi putut urma exemplul tau imi pare rau ca n-am descoperit acest blog mai devreme. Cu siguranta mi-as fi lamurit cu mult mai usor multe din problemele ivite, multe datorate unor greseli din instructiuni. Ajunsesem si eu la concluzia ca lungimea arboretului de la catargul principal trebuie sa fie de 150 mm si chiar le-am scris celor de la DeAgostini semnaland inclusiv problema scarii desenelor. Pacat ca multele greseli n-au fost trecute intr-o erata finala.

    Imi poti da cateva lamuriri in legatura cu vitrina?
    Dimensiunile alese sunt L=90, l=40 si I=80cm? Sunt cele comandate in kit?
    Geamul este din sticla de 3 mm?
    Crezi ca ar merge din plastic transparent (poate mai putin transparent si profesionist dar mai usor)?
    Cum ai facut capacul detasabil?
    Cu ce ai lipit baghetele de colturile de plastic?

    Stiu ca sunt cam multe intrebari, poate puerile...

    Multumesc anticipat pentru raspuns(uri).

    Valentin P

    RăspundețiȘtergere
  59. Buna seara stimate domn, si va multumesc pentru cuvintele frumoase.

    In primul rand va spun ca vitrina am comandat-o la un prieten modelist din Galati. Vitrina a venit sub forma de kit, din lemn de tei natur. Coltarele de sus sunt din rasina si vin lipite de baghetele verticale. Culoarea finala am obtinut-o eu prin baituiri repetate cu bait de apa, mahon si cires, in diferite combinatii, slefuiri intermediare, iar, la final doua, trei maini de ulei de in. Cam asta in linii mari.

    Acum sa raspund la intrebari.

    - Am comandat vitrina tinand cont de dimensiunile finale ale galionului: L=870mm, l=310mm, h=710mm (cu tot cu cavalet). Nu stiu exact dimensiunile exacte ale vitrinei dar sunt in jur de 900x400x800.
    - Da, am folosit geam de 3mm. Pentru lipirea geam - baghete am folosit silicon.
    - Merge si din plastic transparent. Avantajul este greutatea mai redusa si posibilitatea de a se sparg accidental mai mica. Dezavantaje, absenta stralucirii sticlei, deci lipsa unei anumite elegante a vitrinei, tendinta plasticului de a se matui si/sau zgaria destul de usor chiar si cu carpa de praf. De aceea am preferat sticla cu toate avantajele si dezavantajele ei.
    - Capacul, geamul cu baghetele de sus lipite, este pur si simplu asezat peste geamurile care formeaza peretii vitrinei. Pentru aceasta am frezat putin din coltarele de rasina cu care vine kitul. E nitel mai greu de explicat, dar, pot reveni cu amanunte si eventual cu ceva poze mai detaliate.

    In caz ca va hotarati sa va comandati un kit de vitrina pentru galion, puteti apela aici: http://www.modele-nave.com/ chiar "dand vina" pe mine; Leo2003 din Bucuresti.

    P.S, Si eu sunt tot la prima nava. Ma rog, mai am si Bismarck in lucru.

    Multa bafta, si, daca pot va voi fi in continuare de ajutor

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Va multumesc mult pentru raspunsuri.
      Am uzat de adresa mentionata intr-unul din raspunsurile de mai sus si am luat deja legatura cu domnul Vasile Gabriel.Voi comanda cu siguranta kit-ul.

      Ramane sa vad daca placile de plastic care se gasesc pe la magazinele de bricolaj sunt suficient de aspectuoase si au dimensiuni ce s-ar putea preta realizarii vitrinei.

      V-as ramane recunoscator daca ati posta fotografii de detaliu.

      Si o noua intrebare: ati prins cumva cavaletul de postamentul vitrinei in suruburi ingropate?

      Numai bine,

      Valentin P

      Ștergere
    2. Nu, cavaletul nu l-am fixat cu suruburi. Pentru a avea o pozitie stabila pe postamentul vitrinei am folosit scotch dublu adeziv.
      Pentru capacul detasabil, priviti cu atentie poza vitrinei din data de 12.09.2013. Mariti imaginea si veti observa, mai ales la coltul din dreapta jos, frezarea coltarului de rasina pentru a putea aseza capacul. O sa va dati seama mai bine de diferenta cand veti avea kitul.
      Din pacate corabia m-a parasit. Acum este la fiul meu.

      Ștergere
    3. Va multumesc mult pentru raspuns.

      Am comandat kit-ul si azi ma duc sa prospectez piata placilor de plastic.
      Ma gandesc sa fac un compromis - geamul din fata din sticla si celelalte din plastic.

      Succes cu Bismarck si numai bine,

      Valentin P

      Ștergere
  60. Buna, de ceva vreme urmaresc blogul , sunteti un adevarat artist, va apreciez. Eu sunt in santier cu corabia , abia la jumatate din lipsa de timp, probabil ultimul care mai face asta la ora asta. Mult succes in continuare!
    PS :rog mai lasati bolgul cu corabia deschis ca am nevoie de el, multumesc!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc pentru aprecieri. Blogul aici v-a ramane, Din pacate nici eu nu mai am timp sa-mi termin cuirasatul Bismarck, Poate dupa 1 mai.

      Ștergere