Cuirasatul BISMARCK (Nr.70 - Nr.104)

Dupa nr. 70:







Dupa nr. 71:






Dupa terminarea catargului i-am dat o mana de primer la sprai "PRESTO" cumparat dintr-un magazin de vopseluri auto.

Dupa nr. 72:



Nu ar fi nimic de comentat in afara unor inarvertente intre imagini.

Asa e la mine...
 ...si asa e la ei.
 Mai pe la nr.82 isi revin si ei. Asa ca... e corect cum e la mine


L.E. Am observat ca au inceput sa apara intrebari, nelamuriri, cu privire la aspectul relevat mai sus. Nu modificati nimic ca pana acum e OK, iar eventualele comentarii va rog sa le faceti la sectiunile respective.

Dupa nr. 73:




Atentie!!!
La nr.74 va fi montata piesa fotogravata data in plus, confotm imaginii de mai jos.


Dupa nr. 74:




A venit si timpul sa ma ocup nitel de coca. Dupa o prima chituire, slefuire mai atenta si doua maini de chit-sprit.









Chiar daca in poze nu se prea obsarva, va zic io ca mai am de treaba. Inca nu e "brici".

Dupa nr. 75:





Dupa nr. 76:





Dupa nr. 77:








Am si grunduit piesele de mai jos cu grund la spray PRESTO.





Dupa nr. 78:





Dupa nr. 79:





Piesa 703 nu am lipit-o inca.

Dupa nr. 80:




Dupa nr. 81:




Dupa nr.82:







Dupa nr.83:






Dupa nr.84.






Am dat o mana de primer pe structurile de pana acum. Abia acum se vad toate hibele. Mai e de bibilit, dar, iese, zic eu.







Rasfoind numerele urmatoare am observat ca o portiune de punte va ramane "natur". In consecinta a trebuit sa corectez putin vopsirea anterioara.



Dupa nr.85:

... Si putin in avans, inclusiv elevatorul pentru munitie care va fi montat la locul lui saptamana viitoare.









Dupa nr.86:

... Si cam jumatate din numarul urmator.











SFAT: Pastrati cu grija placa cu piesele ramase. Se va folosi abia pe la nr. 200.


Dupa nr.87:

Nu e nimic de spus la acest numar. Poate numai ca am ascutit traversa coamei hangarului la conturul lateralelor. Operatia se va face oricum la nr. 103.







Dupa nr.88:




Atentie la suprafetele marcate cu rosu.


Dupa nr.89:






Dupa nr.90:



Dupa nr.91:







Dupa nr.92:
Trebuie un pic de atentie.









Dupa nr.93:
Dupa ce l-am imbracat si pe BRUNO, de curiozitate i-am dat si doua maini de primer.






Dupa nr.94:
L-am "imbracat" si pe Cesar.



A aparut si o mica problema. Cineva, pe baza unor poze nu prea clare, s-a indoit de profilul bazei cilindrice a afetului. La prima vedere asa parea si m-am lasat dus de val. Apoi am studiat mai bine problema si sunt convis ca profilul descris in instructiuni este cel mai aproape de adevar. Acum va trebui sa corectez, dar, nu-i bai.



Si inca o mica observatie. Turelele nu-s chiar identice. Atentie la montajul final al lor!


Dupa nr.95:
Acum si Dora imbracata.


Dupa nr.96:


Dupa nr.97:



Dupa nr.98:




Dupa nr.99:



Dupa nr.100:




Dupa nr.101:



NOTA: Cititi cu atentie instructiunile. Nu slefuiti suprafata de sus (imaginea din dreapta).

Dupa nr.102:




Atentie si la lipirea invelisului!!!
Lipirea invelisului am facut-o cu epoxi bicomponent de ls Bison.

Dupa nr.103:




Dupa nr.103:




Intre timp am pregatit coca pentru vopsirea finala. Chit, slefuit, grund, iara chit, slefuit, grund si...tot asa. Inainte de vopsirea finala o sa mai urmeze o slefuire fina. A iesit ce se vede mai jos.







12 comentarii:

  1. Ce fel de chit sprit ati folosit? Ma intereseaza atat marca dar si daca l-ati aplicat utilizand pistolul de lipit. eu personal am ramas in urma, mai exact in etapa celui de-al doilea strat de bordaj. Mi-ar folosi totusi acest sfat pentru viitor.va multumesc

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Am folosit chit-sprit auto bicomponent PROTECT 330 de la NOVOL dat cu pistolul de vopsit, nu de lipit, evident.

      Ștergere
  2. Va multumesc. Avand in vedere ca sunt destul de intarziat cu constructia navei probabil o sa va mai deranjez cu cate o intrebare daca nu reusesc sa-i aflu singur raspunsul. Multumesc inca o data

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cu placere.
      Ai pe blog lucrarea pas cu pas. Unde ai neclaritati, si daca stiu, iti raspund cu drag.

      Ștergere
  3. Buna seara,
    Va urmaresc de mult...imi pace cum lucrati...si asta e prima data cand va scriu si va cer un sfat.
    Am ajuns la partea de finisare coca.Si m-am gandit sa folosesc tot un produs de la Novol si anume http://www.novol.ro/gama-professional/chit-auto/chit-auto-spray-chit-pentru-aplicare-prin-pulverizare/ . Daca nu e ok ca am pus link-ul va rog sa il stergeti.Ce parere aveti?Vreau sa il folosesc pe acesta pentru ca am mai incercat de vreo doua ori cu chit auto clasic cu intaritor si nu mi-a iesit si l-am eliminat.Va multumesc anticipat.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Din ce vad, este un chit-sprit care se aplica cu pistolul de vopsit. Pentru a crea un strat de baza final in vederea vopsirii cred ca este bun. Nu stiu ce sa-ti zic exact ca nu am folosit. Totusi, fiind in strat subtire, nu cred ca va rezolva zonele in care e nevoie de o umplere mai mare.
      Eu am slefuit coca, am chituit unde era necesar cu chit de cutit auto bicomponent, am slefuit iar, am aplicat un strat de chit-sprit auto cu pistolul, apoi iar am slefuit. Am repetat toate aceste operatii pana am fost multumit de suprafata rezultata. Apoi, o ultima mana de chit-sprit data la pistol (a 3-a) si a iesit ce se vede in poze. Inainte de vopsirea finala mai fac o slefuire fina.

      Ștergere
  4. Multumesc pentru raspuns.Sa vina caldura si il voi folosi.O duminica exceleta.

    RăspundețiȘtergere
  5. Buna seara,

    Va urmaresc lucrarea de mult timp si mai ales sfaturile . Te rog sa ma ierti ca vin cu o intrebare pentru niste numere mai in spate : la numerele 62 si 82 la bismark am primit niste gardulete ce trebuiesc fixate. Am incercat sa le lipsesc cu pistolul de lipit , dar fara rezultate prea bune. Cum le-ai lipit si le-ai tinut sa se intareasca lipiciul ?

    Multumesc mult,

    Radu Papara

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Eu am lipit toate piesele fotogravate, inclusiv parapetii de care vorbesti, cu super glue (cianoacrilat) de buna calitate. Asta se usuca foarte repede. Acolo unde am avut nevoie de o lipire instantanee am folosit activator spray pentru cianoacrilat. Cianoacrilat si ativator de buna calitate se gaseste in magazinele de modelism fie ele si online dar nu numai.

      Ștergere
  6. Buna ziua,

    Am observat si eu diferenta intre turele. Problema este ca eu fac modelul RC si turelele trebuie sa le fixez pe servo-urile de comanda asa ca nu am margine de eroare, trebuie sa le asez bine din prima (servourile sunt prinse in dicurile turelelor). Daca se poate, va rog, spuneti-mi si mie cum vin cele patru turele; care turele au ormament mare si care au ornament mic?

    Va multumesc,
    Alin

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu vreau sa te induc in eroare, dar nu cred ca are mare importanta. Din cate mai tin minte, pe acele "ornamente" se vor lipi niste piese de rasina si ornamentele nu se vor mai vedea. Spun din amintite caci eu am intrerupt lucrarea prin noiembrie. Ma voi reapuca la inceputul lunii aprilie. Ce pot sa-ti spun precis: In Anatomy of the ship, toate turelele sunt identice cu exceptia tunului A (ANTON) care nu are sistemele de ghidare a focului de pe lateralele turelei. Celelalte turele B (BRUNO), C (CESAR) si D (DORA), la scara noastra, sunt practic identice. Consulta link-ul de mai jos care, sper, te va ajuta. Daca ai timp uita-te prin tot site-ul. Sunt multe imagini 3D. Daca te lamuresti cumva mai exact, din revista, sau din alte surse, sa-mi zici si mie. Bafta!
      http://3dhistory.de/wordpress/3d-models/dkm-bismarck/bismarck-high-res/2

      Ștergere
  7. buna ziua stimate Modelism naval(( nu cunosc numele real ) cum pot sa iau legatura cu dumneavoastra am mare nevoie de ajutorul dumneavoastra . nr meu de tel0724417851 daca sunte-ti amabil sa imi da-ti un semn .

    RăspundețiȘtergere