Dupa nr. 105:
Bibileala...
Dupa nr. 106:
Tare mici sunt. Le grunduiesc si vopsesc dupa ce le voi strange pe toate 11 furnizate cu revista.
Initial pe nava erau 16 barci si salupe:
- 2 Admiral's gigs de 11m lungime;
- 4 launces de 11m lungime;
- 1 Capitan's gig de 9m lungime
- 2 long boats de 8m lungime;
- 1 long boat de 6m lungime;
- 4 cutters de 8m lungime (instalate pe coverta);
- 2 dingies de 4m lungime (instalate pe coverta);
Inainte de a pleca catre Norvegia pe 19 mai 1941, toate barcile de pe coverta au fost eliminate iar unele amplasate in alte locuri. N-am gasit o mentionare exacta anumarului de barci dupa data mai sus mentionata, dar, cu siguranta, Hachette ne va furniza 11 barci si salupe motorizate. Asa ca... merg pe mana producatorului.
Ca tot a venit vorba de vopsire va pun mai jos o schema generala de vopsire a barcilor cu codurile RAL indicate de producator iar, acolo unde nu este indicat, la ce m-am gandit eu sa folosesc. Sigur, fiecare barca va fi vopsit conform instructiunilor. Eu voi opta pentru culori mate Inca nu m-am hotarat la culorile urmate de semnele de intrebare. Ma mai gandesc, ma mai sfatuiesc, mai e vreme.
Dupa nr. 108:
Dupa nr. 109: Doua iole, doua cuttere si o iola cu mptor.
Am facut o modificare la una din cupolele unde sunt ascunse doua reflectoare de cautare. O cupola va fi deschisa si va avea reflectorul instalat in ea. O mai bibilesc inaite de lipire. Acum e pusa asa, pentru poza.
Dupa nr. 110: Doua salupe cu motor carora nu le-am facut nimic deocamdata. Sunt inca in dilema cu privire la schema de culoare a barcazurilor. Cel mai probabil voi folosi schema de mai jos fiind folosita de marina germana in WW2.
27.04.2013: Am vopsit la gata iolele si caterele primite. Am vopsit atat banchetii cat si copastiile cu RAL 1011. In rest asa ca in instructiuni. In a doua imagine, scule si materile folosite.
In privinta ancorelor se pare ca e bine totusi. In revista germana se precizeaza ca sunt doua ancore mari si doua mici. Traducerea e aiurea.
Elicele si ancorele dupa primer.
Dupa nr. 117:
Deocamdata numai ce se vede. Maine continuarea.
Am terminat ce era de facut la acest numar. Fotodecupajele pentru barcuta au fost vopsite direct pe placa inainte de a fi decupate.
Si ceva in avans la nr. 118.
Dupa nr. 118:
Tevile pentru tunurile mari s-au potrivit perfect. La tevile mici a fost nevoie sa le slefuiesc putin pe laterale.
DOUA IMAGINI LAMURITOARE IN URMA UNEI SOLICITARI:
Dupa nr. 119:
De tevi nu ma voi ocupa in aceasta etapa.
Dupa nr. 120:
Cele 6 reflectoare de care voi avea nevoie. Au primit si o mana de grund.
Dupa nr. 121:
Puntea si platforma din prova sunt grunduite. Gratarele puntii nu sunt vopsite si nici lipite.
Dupa nr. 122:
Deocamdata pauza.
Dupa nr. 123:
Primul avion ARADO inbarcat. Ansamblul bot, cu motorul si elicele, dar si cupola, sunt puse numai de poza. Saniile catapultelor si structurile flotoarelor le voi monta dupa vopsirea avioanelor. Al doilea avion il voi face cu aripile pliate.
Dupa nr. 124:
Relache 10 zile dupa care mai vedem.
Dupa nr. 125:
Dupa nr. 126:
18.08.2013
Cum aveam piese, m-am gandit sa prestez ceva in avans pentru numarul urmator.
Am descoperit ca pe la Nr.132 se mai monteaza un parapet si doua scarite pe cos. Asa ca am prestat. Mai sunt de pus si alte minuni pe care nu le avem inca. In consecinta, deocamdata ramane asa.
Dupa nr. 127:
Numai antiaeriana grea. Ce mai trebuia facut la acest numar am facut in avans. Dintr-o regretabila eroare am montat tevile invers in imaginea de mai jos. Nu mai am ce sa le fac. Voi lua azi alt numar.
Am reusit sa le repar fara a mai lua un numar.
Dupa nr. 128:
Deocamdata numai tunuri.
Am mai prestat ce trebuia. Am montat coloneta din prova si bucsile in orificile de la prova si pupa. A urmat o slefuire, si o mana de filer. Mai trebuie putin chit, slefuire, filler final, slefuire umeda si gata de vopsire.
In curand va trebui sa trasez oarece linii pe nava. Pentru asta mi-am incropit o scula din niste vechituri.
Dupa nr. 129:
Piesulici mici, mici.
Dupa nr. 130:
Dupa nr. 131:
Dupa nr. 132:
Tot acum am nuantat si puntile cu ulei de in. In dreapta o punte a suprastructurilor, natur, nenuantata inca.
Dupa nr. 136: Ce mai trebuia pe la acest numar, mai putin partea de montaj.
Ultimele 3 numere vor astepta pana vopsesc nava. Sper ca pana apare ultimul numar sa termin vopsitul navei. Dupa vopsirea navei si lipirea definitiva a puntilor de pe coverta voi incepe asamblarea definitiva a componentelor. Altfel instructiunile de montaj din ultimele numere devin dificil de urmarit.
De acum inainte voi prezenta ce-am mai facut, fara a avea legatura cu aparitia revistei.
Dupa nr. 138:
Dupa nr. 139:
Dupa nr. 140:
Cu aceasta aparitia trvistei s-a incheiat. Ramane sa vad cand voi avea timp pentru a continua lucrarea.
Bibileala...
Dupa nr. 106:
Tare mici sunt. Le grunduiesc si vopsesc dupa ce le voi strange pe toate 11 furnizate cu revista.
- 2 Admiral's gigs de 11m lungime;
- 4 launces de 11m lungime;
- 1 Capitan's gig de 9m lungime
- 2 long boats de 8m lungime;
- 1 long boat de 6m lungime;
- 4 cutters de 8m lungime (instalate pe coverta);
- 2 dingies de 4m lungime (instalate pe coverta);
Inainte de a pleca catre Norvegia pe 19 mai 1941, toate barcile de pe coverta au fost eliminate iar unele amplasate in alte locuri. N-am gasit o mentionare exacta anumarului de barci dupa data mai sus mentionata, dar, cu siguranta, Hachette ne va furniza 11 barci si salupe motorizate. Asa ca... merg pe mana producatorului.
Ca tot a venit vorba de vopsire va pun mai jos o schema generala de vopsire a barcilor cu codurile RAL indicate de producator iar, acolo unde nu este indicat, la ce m-am gandit eu sa folosesc. Sigur, fiecare barca va fi vopsit conform instructiunilor. Eu voi opta pentru culori mate Inca nu m-am hotarat la culorile urmate de semnele de intrebare. Ma mai gandesc, ma mai sfatuiesc, mai e vreme.
Pana cand le vine vremea micutele asteapta ambalate.
Am facut o modificare la una din cupolele unde sunt ascunse doua reflectoare de cautare. O cupola va fi deschisa si va avea reflectorul instalat in ea. O mai bibilesc inaite de lipire. Acum e pusa asa, pentru poza.
27.04.2013: Am vopsit la gata iolele si caterele primite. Am vopsit atat banchetii cat si copastiile cu RAL 1011. In rest asa ca in instructiuni. In a doua imagine, scule si materile folosite.
Dupa nr. 111: Prima salupa de legatura.
Am incercat sa vopsesc iola cu motor. Mica rau gagalicia aia si nu prea ma incanta cum a iesit.
Dupa nr. 112: Toate barcile si salupele navei.
Nu mi-au iesit asa cun mi-as fi dorit, dar, atat am putut.
Dupa nr. 113: Daca tot am umblat la coca am montat si gratarele de admisie a apei. Apoi ce mai trebuia la acest numar.
Dupa nr. 113:
Dupa nr. 114:
Dupa nr. 115:
Am montat si ce se va monta la nr. 116 ca tot primisem fotodecupajele.
Dupa nr. 116:
Numar complet aiurea. Eliciile turtite, varza. O pala la una dintre elici ca o frunza de trifoi. Toate piesele rupte de pe culee. Eu m-am trezit ca am 2 ancore mari si doua mici, nu 3 mari si una mica. Ca 'reaq...
Elicele dupa ce le-am mai coafat si le-am dat o mana de primer.
Elicele si ancorele dupa primer.
Elicele dupa vopsire cu "Spray't VITEX 161 gold effect.
Cu ancorele e un adevarat circ. Se pare ca la noi totusi e bine ce scrie in revista dar ne-au dat piesele aiurea. Nava avea totusi 3 ancore mari (12t) in prova si o ancora mica (9t) in pupa tribord.
Dupa nr. 117:
Deocamdata numai ce se vede. Maine continuarea.
Am terminat ce era de facut la acest numar. Fotodecupajele pentru barcuta au fost vopsite direct pe placa inainte de a fi decupate.
Ca bonus, trei ancore mari si una mica asa cum trebuie.
Si ceva in avans la nr. 118.
Tevile pentru tunurile mari s-au potrivit perfect. La tevile mici a fost nevoie sa le slefuiesc putin pe laterale.
DOUA IMAGINI LAMURITOARE IN URMA UNEI SOLICITARI:
Cala de montaj de lemn, desi utila, nu este obligatorie. Eu am facut-o totusi.
Mai jos, structurile asamblate.
De tevi nu ma voi ocupa in aceasta etapa.
Dupa nr. 120:
Cele 6 reflectoare de care voi avea nevoie. Au primit si o mana de grund.
Dupa nr. 121:
Puntea si platforma din prova sunt grunduite. Gratarele puntii nu sunt vopsite si nici lipite.
Dupa nr. 122:
Deocamdata pauza.
Dupa nr. 123:
Primul avion ARADO inbarcat. Ansamblul bot, cu motorul si elicele, dar si cupola, sunt puse numai de poza. Saniile catapultelor si structurile flotoarelor le voi monta dupa vopsirea avioanelor. Al doilea avion il voi face cu aripile pliate.
Dupa nr. 124:
Relache 10 zile dupa care mai vedem.
Dupa nr. 125:
Dupa nr. 126:
18.08.2013
Cum aveam piese, m-am gandit sa prestez ceva in avans pentru numarul urmator.
Dupa nr. 127:
Numai antiaeriana grea. Ce mai trebuia facut la acest numar am facut in avans. Dintr-o regretabila eroare am montat tevile invers in imaginea de mai jos. Nu mai am ce sa le fac. Voi lua azi alt numar.
Am reusit sa le repar fara a mai lua un numar.
Dupa nr. 128:
Deocamdata numai tunuri.
Am mai prestat ce trebuia. Am montat coloneta din prova si bucsile in orificile de la prova si pupa. A urmat o slefuire, si o mana de filer. Mai trebuie putin chit, slefuire, filler final, slefuire umeda si gata de vopsire.
In curand va trebui sa trasez oarece linii pe nava. Pentru asta mi-am incropit o scula din niste vechituri.
Dupa nr. 129:
Piesulici mici, mici.
Dupa nr. 130:
Dupa nr. 132:
Dupa nr. 133:
Deocamdata atat, restul in weekend.
Am continuat cu ce mai trebuia.
Si un colaj cu imagini din timpul lucrului.
Dupa nr. 134:
Numai ce se vede, restul in weekend.
Am lipit scaritele pe coca. Din pacate nu mi-a iesit cum as fi vrut.
Si restul pieselor de la acest numar.
Dupa nr. 135:
Cum nu ma ocup acum de vopsirea navei am lucrat la ceva restante. Am dat cele aproape 300 de gauri cu diametrul 0.5mm pentru parapeti. Dupa trasarea pozitiei gaurilor dupa sabloanele furnizate, am pus provizoriu puntile gravate si am dat gaurile tangente la marginea puntilor.
Tot acum am nuantat si puntile cu ulei de in. In dreapta o punte a suprastructurilor, natur, nenuantata inca.
Dupa nr. 137:
Ultimele 3 numere vor astepta pana vopsesc nava. Sper ca pana apare ultimul numar sa termin vopsitul navei. Dupa vopsirea navei si lipirea definitiva a puntilor de pe coverta voi incepe asamblarea definitiva a componentelor. Altfel instructiunile de montaj din ultimele numere devin dificil de urmarit.
De acum inainte voi prezenta ce-am mai facut, fara a avea legatura cu aparitia revistei.
Dupa nr. 138:
Dupa nr. 139:
Dupa nr. 140:
Cu aceasta aparitia trvistei s-a incheiat. Ramane sa vad cand voi avea timp pentru a continua lucrarea.
de unde a-ti procurat cele doua tuburi de vopsea?
RăspundețiȘtergereDe la orice centru (laborator) de vopsea auto. Iti face la comanda conform codului RAL, vopsea mata, semimata sau lucioasa. Pretul unui sparay de 4ooml cam 30 de lei. Totusi n-am sa mai comand vopsea la spray ca nu ma satisface. O sa comand la cutie si am sa vopsesc cu aerograful pentru suprafete mici si cu pistolul pentru vopsit coca.
Ștergeredin ce o sa faci carcasa de protectie la corabie si bismarck?
ȘtergereDin sticla.
ȘtergereVitrina pentru corabie este prezentata pe pagina galionului. Urmeaza sa-i montez geamurile.
Daca va rog, puteti pune o fotografie pe site cu aerograful dumneavoastra?
RăspundețiȘtergereAerograful meu este cel de aici: http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__10340__Twin_action_fine_needle_pistol_air_brush_set.html si a fost cumparat impreuna cu alte scule chiar de pe site-ul HOBBYKING.
Ștergeream fost plecat din tara si am ratat nr 114.stiti cumva unde il mai pot gasi?
RăspundețiȘtergereNu stiu din ce oras esti, dar, in Bucuresti, se gaseste din belsug. Bafta la procurat!
Ștergeresunt din constanta,dar aici sunt doar 4 imedio si mai primesc si putin exemplare
RăspundețiȘtergereSper sa mai tineti site-ul deschis si dupa terminarea colectiei. Eu unul sunt destul de in urma cu lucrul si mi-ar prinde tare bine sfaturile de aici. va multumesc
RăspundețiȘtergereStai linistit. Aici ramane "forever" daca nu se intampla ceva catrastofal cu netul, serverele, etc. la nivel planetar.
Ștergereproblema apare la montajul turnului de control ale carui scarite pica exact in balustrada si in panourile interne ,vezi piesele 818 si 819 din nr 85 al revistei .desi totul este montat corect singura modalitate este sa lipesc panourile putin mai in spate iar balustrada sa fie intrerupte in locul unde vin scaritele .la voi este aceeasi problema?
RăspundețiȘtergereCred ca inteleg la ce te referi. Acele scarite ale turnului ies in afara balustradei puntii de dedesupt. Voi pune o poza lamuritoare la prezentarea numarului 118.
ȘtergereAm o intrebare referitoare la folosirea sprayului de vopsea: de la ce distanta trebuie folosit astfel incit sa nu se adune prea multa vopsea, adica sa nu apara "basici" sau sa se scurga picaturi?
RăspundețiȘtergereUnde recomandati sa se faca vopsirea (de catre un incepator): in balcon unde nu exista curenti de aer care sa iti "fure" jetul de vopsea sau in aer liber?
Vopsirea se face de la 25-30cm in straturi succesive fine, de preferinta intr-un spatiu inchis, dar, care poate fi aerisit imediat.
ȘtergereO intrebare: inainte de a vopsi cu spray tot ce tine de alama ( suprastructuri, tunuri etc), a-ti dat cu ceva degresant inainte (gen benzina de bricheta)?
RăspundețiȘtergereAm vazut in postul lui Viopa de pe cartula.ro ca ati luat un compresor de la el. Sunte-ti multumit de el? Este fiabil? Zgomotul este mare? Coca navei tot de acest compresor v-ati folosit?
1. Nu, nu am degresat dar poate ar fi bine. Am folosit direct primer la spray.
RăspundețiȘtergere2. Nu prea sunt multumit. Am avut probleme cu agregatul de frigider. Mi-a trimis altul. Nici acesta nu e ok. Stau cam 30 de minute pana pleaca. Probabil ceva probleme pe la relee. Totusi am prieteni care au fost mai norocosi.
3. Nu. Coca a fost vopsita cu pistolul de vopsit auto, cu sprit chit auto si compresor pe masura.
"3. Nu. Coca a fost vopsita cu pistolul de vopsit auto, cu sprit chit auto si compresor pe masura."
RăspundețiȘtergereVopsirea a fost facuta de dumneavoastra sau de un profesionist?
Vopsirea cu sprit chit auto mi-a facut-o un coleg de servici care se pricepe la astfel de activitati.
ȘtergereEste cineva care face modelul radiocomandat?
Ștergereas dori niste pareri.
Pentru modelul RC iti recomand: http://www.rhcforum.ro/forum/98-cuirasatul-bismarck/
ȘtergereBuna seara!
RăspundețiȘtergereUrmaresc cu mare atentie si va felicit ptr. cea ce faceti! Privind foto de la nr.127 am dat fuga sa vad cum am montat eu tevile in fiecare afet! Surpriza...eu, ca in revista, aici...invers! Asa ati dorit?! si daca da, care este chichita?! maine ma duc sa imi iau un alt nr,127?! Multumesc ptr. intelegere, toate cele bune!
Nu cumpara. Eu am gresit. Asta e, se mai intampla. Deci eu trebuie sa cumpar un nou numar.
Ștergerebuna seara !
RăspundețiȘtergerece tip de sprit chit auto ati folosit ?
Pentru coca grund auto de la NOVOL dat cu pistolul de vopsit.
ȘtergerePentru suprastructuri si restul pieselor finute, grund gri de la PRESTO la spray (Spraylac
).
salutare, am o mare rugaminte, cine ma poate ajuta cu instructiunile de la nr. 122, eu am pierdut revista, am doar piesele. am optat sa fac modelul radiocomandat. ippon.romania@yahoo.com e adresa mea. multumesc anticipat, Alin Savu
RăspundețiȘtergereUite aici: http://www.auto-trend.ro/bismarck/122/
ȘtergereUite aici: http://www.auto-trend.ro/bismarck/122/
ȘtergereUite aici: http://www.auto-trend.ro/bismarck/122/
ȘtergereDomnul Leo,
RăspundețiȘtergerePana pe 15 ianuarie 2014, la Muzeul de Istorie din Ramnicu-Valcea, am organizat impreuna cu mai multi prieteni o expozitie de machete statice (corabii diverse tipuri si marimi), nave militare si civile, machete in constructie. Avem modele mai mari construite de un catatean britanic stabilit in Ramnicu-Valcea. Sunt in jur de 50 de modele intr-un spatiu asemanator cu sala masini de pe o nava. Muzeul este inchis de Craciun si Anul Nou iar programul de vizitare este intre 10-16,00. Daca in aceste zile sunteti in trecere prin ramnicu-Valcea sau daca doriti sa veniti (sigur, cu prieteni sau grup), va stau la dispozitie. Consider ca este o oportunitate de intalnire cu pasionatii acestei indeletniciri iar orasul Ramnicu-Valcea ofera posibilitati viitoare pentru expozitii si demostratii pe lac (lacul Zavoi).
Pe pagina mea de Facebook, Adrian Suiu, am postat cateva fotografii din expozitie. Numarul meu de telefon este: 0722959741 sau adrianso.valcea @gmail.com. Cu deosebit respect,
Adrian Suiu
Va multumesc frumos pentru invitatie. Din pacate nu-i pot da curs.
ȘtergereVa felicit pentru initiativa organizarii expozitiei si va doresc un An Nou plin de succese!
Multumesc! La multi ani!
Ștergeresalutare tuturor sint nou pe aici si as avea si eu o intrebare daca ma poate ajuta cineva sint din buc. si am pierdut citeva numere din revista bismarck unde as putea sa le gasesc ??? multumesc anticipat ,nr.sunt, 104,105,107,108,109,110,112,114,115,116,117,118,119,120,121,139,140 si am de dat numerele 47,70 si 79 sigilate, multumesc din nou pt ajutor .
RăspundețiȘtergereBuna seara! Cristi Soare ti-ai facut rost de numere? cred ca te pot ajuta eu...
ȘtergereBuna seara,
RăspundețiȘtergereDaca mai aveti 116 instructiunile de montaj si eventual o ancora mare (care v-a ramas in plus, presupunand ca ati achizitina 2 numere), daca se poate as dori sa le achizitionez de la dumneavoastra, contra cost.
Alin
Instructiunile de la nr.116 le am cu siguranta. Este posibil sa am si o ancora mare, dar, nu stiu exact. Lasa-mi aici o adresa de e-mail si te voi contacta sambata sau duminica sa-ti spun ce si cum. Adresa de e-mail nu o voi face publica.
ȘtergereAlin quote:
RăspundețiȘtergeream facut rost de instructiuni.... de la un coleg modelist de pe RHC. A zis ca imi poate da si o ancora mare... daca "afacerea" nu merge, (in sensul ca nu e buna ancora) va contactez.... Va multumesc mult. Alin PS. Va multumesc si pentru site, fara dumneavostra nu cred ca m-as fi descurcat cu Corabia si nici cu Bismark-ul... PS2. adresa de email: …
cristi: salut ma intereseaza numerele 67,68,69,72,73,74,75,99-140. daca stie cineva ma poate contacta pe e-mail: cristian.mindrila@yahoo.ro
RăspundețiȘtergereBuna ziua, asteptam cu interes sa mai postati si dincolo de nr 137, cred ca ati mai lucrat intre timp. Mult spor si multa sanatate.
RăspundețiȘtergereDin pacate nu am mai lucrat. Am extrem de multa treaba la seviciu, vin obosit si nu-mi mai arde de nimic. Sa ma mai linistesc si o sa reiau lucrarea. Treaba e ca nu stiu cand.
Ștergerevand macheta bismark.construita pana la nr 22 incl.+ toate numerele pana la 140 incl. pret accesibil tuturor
RăspundețiȘtergeresoimul44@yahoo.com rog email la adresa scrisa anterior
cine este interesat de macheta Bismark,vand macheta pana la nr 22 si detin toate numerele.rog email la soimul44@yahoo.com
RăspundețiȘtergerepretul este sub cel care a fost comercializat.
Buna ziua!
RăspundețiȘtergereComplimente pentru ceea ce ati realizat pana acum!!
Astept cu nerabdare sa finalizati proiectul :D
Ma intereseaza in mod special schema de vopsire.
P.S. Am achizitionat de curand un kit 1:350 care nu prea are multe instructiuni si colac peste pupaza nu prea stiu coreana :)))
Inca nu ma apuc de montaj pana nu imi fac o idee clara despre ce si cum trebuie facut.